Resemadrass?

lady_vip

Trådstartare
Jag är gnälligast i världen när det kommer till hårda sängar, lider nästan alltid på semesterresorna av de (oftast) stenhårda madrasserna.

Har sett att det finns resemadrasser i olika prisklass, någon som testat?
 
Jag är gnälligast i världen när det kommer till hårda sängar, lider nästan alltid på semesterresorna av de (oftast) stenhårda madrasserna.

Har sett att det finns resemadrasser i olika prisklass, någon som testat?
Jag hade aldrig hört talas om resemadrasser och fick googla, skulle det inte fungera lika bra med ett uppblåsbart liggunderlag som thermarest? Då får du ned vikten för att dra runt på 4-5 kilo i madrass låter inte kul.
 
Kanske det, samma princip känns det ju som. Hur "klibbigt" är materialet på en sån @escodobe ?

Mitt uppblåsbara liggunderlag har någon sorts polyesteryta så jag hade inte velat ligga med bar hud på den. Men det är ju bara att lägga den under det underlakan som redan finns i sängen. Fast det kanske inte var därför du frågade om klibbighet? :o
 
Mitt uppblåsbara liggunderlag har någon sorts polyesteryta så jag hade inte velat ligga med bar hud på den. Men det är ju bara att lägga den under det underlakan som redan finns i sängen. Fast det kanske inte var därför du frågade om klibbighet? :o
Tänker mest på om själva liggunderlaget blir varmt. När jag använder sånt brukar jag snarare uppskatta extra värme, men om det redan är 30 grader känns det inte som att det behövs.
 
Tänker mest på om själva liggunderlaget blir varmt. När jag använder sånt brukar jag snarare uppskatta extra värme, men om det redan är 30 grader känns det inte som att det behövs.

Ah, du tänkte så. De flesta är ju gjorda för att isolera mot markkylan, men det finns varianter med dun och de borde reglera värmen lite bättre än syntetvarianterna, tänker jag.
 
Ah, du tänkte så. De flesta är ju gjorda för att isolera mot markkylan, men det finns varianter med dun och de borde reglera värmen lite bättre än syntetvarianterna, tänker jag.
Ah, intressant! Det blir till att googla!

Tänkte först köpa en luftmadrass på plats, men det är ju klibbigt om nåt...
 
Jag har samma problem, tycker i princip att alla sängar är för hårda. Dessutom bor jag ofta enkelt när jag reser, något som inte direkt brukar innebära god kvalitet på säng och lakan. Det sistnämnda löser jag genom att alltid medföra mina sidenreselakan. Förra hösten skulle jag till Sydamerika och insåg då att jag måste göra något åt madrassproblemet. Jag inhandlade då ett lätt, självuppblåsande liggunderlag - Snugpak Sleeping Mat Midi (finns även i fullängd, men jag ville hålla nere priset och vikten).

Jag använde det i 30 graders värme under enkelt plåttak i djungeln i Peru och jag tycker inte att liggunderlaget bidrog till att göra det varmt i sängen. Sovkvaliteten var sådär p g a temperatur (ingen AC), fukt, skällande hundar hela nätterna och galande tuppar hela morgonen, men madrassen förbättrade definitivt sängen. Nöjd.
 
http://www.friluftsvaror.se/sovsackar/liggunderlag/fjaellmark-sim-trail-liteett liknande har jag använt i många år, Det gör underverk med hårda utslitna dynor i sovvagnar, båtar o hotell + vid tältningar i skog o mark
Det står om hur isolerande liggunderlaget är, skulle du säga att det är varmt?

Jag har en sådan
http://kroppslyftet.se/WEBBSHOP/All...rgotemp.aspx?gclid=COSxzZWZ478CFYsMcwodEHwABQ

Och nej, du är inte gnälligast i världen. För det är jag :p
Det är synd att de där är så dyra och tunga, annars hade jag beställt en direkt!
 
Jag släpar med min resemadrass på alla resor i hela världen och har gjort så i många år. Väl värt besväret. Min väger 5 kg och har en egen väska på hjul så inte så besvärlig att ta med. Den har räddat min sömn och därmed mina semestrar. Jag skulle inte ens överväga att åka till Thailand och deras stenhårda sängar (även på lyxhotell) t ex utan madrassen. Inte heller på ridläger i hårda våningssängar...
 

Liknande trådar

Hemmet Jag kommer behöva köpa ny säng inom kort och känner mig helt lost. Nuvarande säng är helt fantastiskt skön och jag har extremt svårt att...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Magnum
·
Kropp & Själ Ja alltså hur känns det i kroppen? Kollegan fick precis en host och nysattack och jag kunde se hur kroppen tog i runt buken. Sedan sa...
Svar
5
· Visningar
404
Senast: Murphy
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 303
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Jag har ett strump-problem... När jag springer eller kör ett spinningpass och blir svettig om fötterna får jag ofelbart skoskav om jag...
Svar
15
· Visningar
699
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp