Resetråden

Jaulgreis

Trådstartare
Har för mig att @niphredil (:love: ) skapade en fantastisk resetråd för bara något år sedan, men kan dessvärre inte hitta den.
Men det måste väl vara fler än jag som älskar att resa, har bokat en resa, planerar en resa eller bara drömmer om att resa? :)

Så fram med det bara! :bump:

Var ska ni åka i år? Vad har ni för guldkorn i era favoritstäder? Vilken resa måste bli av innan ni har satt er sista potät och bestämmer er för att knalla vidare?
 
Själv så började jag året bra med en resa hem till Schweiz i januari. Nu har jag varit sjukskriven en längre period och kommer snart äntligen att få börja att jobba igen. Men i slutet av september ska vi till Rom i 6 dagar!
Tar därför gärna emot tips på allt vad Rom heter :)

Är sjukt taggad, har alltid velat åka till Rom men har bara varit i norra italien (Milano med omnejd) tidigare. Men ska bli så häftigt att besöka Vatikanstaten, och att få äta italiensk mat, shoppa italienska märken, äta mer italiensk mat...

Sen så har vi även ett dygn i London på vägen hem då undertecknad måste till Chanel, Selfridges, Harrods och Fortnum and Mason :angel:
 
Just nu har inte jag och sambon någon resa inplanerad men vi har pratat litegrann om att ta en sista minuten i slutet av augusti :up: (Jag vet fortfarande inte hur jag jobbar i sommar = svårt att planera)

Ett av mina drömresemål är New york :love:
 
Vad kul med en resetråd!

Jag och min pojkvän ska få se mera av vårt egna vackra land i år, då vi ska bila till Norrland! Även Nordnorge (och en liten, liten avstickare in i Finland^^), vilket ska bli jätteroligt att få se! Det blir en månad i början av sommaren.

I slutet av sommaren ska vi sen se ifall vi får till en sista minuten till exempelvis Grekland (jag älskar Grekland!) eller om vi tar ett nytt land ingen av oss varit i tidigare.

//r
 
Har tänkt att ta mig till Bulgarien (Balchik) i sommar, om tiden tillåter. Sen förhoppningsvis även Singapore i höst. :) Har varit i båda länder tidigare, men aldrig i Balchik och aldrig besökt Bulgarien sommartid.

Tyskland är ett land jag vill se lite mer av ganska snart också. Har mest blivit Autobahn och diverse guesthouses under genomresor till södra Europa, i den mängd att det nästan känns löjligt att jag inte sett mer av landet än. Berlin och München SKA i alla fall besökas.
 
Lustigt, satt precis häromdagen och funderade på varför det inte fanns en resetråd.. ! Mycket bra initiativ. :idea:

Enda planerade resan i år än så länge går till Hong Kong och sedan vidare över till Japan där vi ska resa runt lite. Har varit i Hong Kong när jag var sisådär 10 år så det ska bli kul att se hur mycket jag känner igen nu.. :D Japan blir tredje gången jag besöker på bara några år, och det är förmodligen inte sista gången heller. Avresa om ca en vecka!

Är sugen på att resa till en himla massa ställen, skulle vilja se Skottland och Wales tex, Svalbard står högt på listan, Norge och alla fjordar som ju ligger nära men ändå aldrig besökts.. Generellt gillar jag att resa till platser med intressanta landskap (berg :love:).
Skulle även vilja resa norrut i Sverige, har pinsamt nog aldrig varit längre norrut än Hudiksvall!
 
Jag och min pojkvän ska få se mera av vårt egna vackra land i år, då vi ska bila till Norrland! Även Nordnorge (och en liten, liten avstickare in i Finland^^), vilket ska bli jätteroligt att få se! Det blir en månad i början av sommaren.

Åh.. blir så avis!! Tror ni kommer få en alldeles fantastisk resa :love: ta med lite bilder hem!
 
@harrylime =D Ja, det får vi hoppas att vi får! Jag har tidigare besökt södra/mellersta Norge och det är ju helt fantastiskt fint det landet! Nordnorge ska bli grymt häftigt! Ska ta massa bilder!

Haha, det längsta norrut jag vart tidigare i Sverige är Östersund och för min pojkvän är det Åre... ;)... Vi har varit i Indien, men inte längre norrut än så i vårt eget land, känns sådär... XD... men nu så!

Oooo vad spännande med Japan! Det är ett land jag tidigare inte känt så mycket för, men som jag på sistone kommit på att det vore coolt att besöka! Du får också visa bilder sen ju!


//r
 
Alltså är så avundsjuk @Sleepan! Hur kom det sig att det blev Seoul? Hur är priserna där?

En av mina bästa vänner är utbytesstudent där, så det är därför :) Ska bli så himla kul - mest för att hon blev SÅ glad när vi sa att vi ska komma, haha.

Priser på mat är jättebilligt om man käkar koreanskt, kommunikation är billigt, alkohol är också billigt. Shopping är nog ganska så dyrt, om det typ inte är minimala K-popkläder, typ. Och det har jag nog inte tänkt handla... :p
 
Jag och killen kom precis hem från en solsemester på Gran Canaria. Fantastiskt skönt att komma iväg och till solen:D

Nu är vi sugna på Schweiz, Fjordarna i Norge, Skottland och Island. Jag vill se länder med vacker natur, storstäder är inte riktigt min grej.

I sommar jag vi bokat Gotland, jag har aldrig varit där så det tycker jag ska bli jätteskoj! Sen gillar jag även att upptäcka Sverige, vi har mycket vackert här som man gärna glömmer bort. :)
 
Jag och några kompisar ska bila 3 veckor genom Europa nu i maj/juni :D Vi börjar med Polen och sen ner till Kroatien via Ungern och Slovakien och sen till Italien och upp till Tyskland och hemåt igen.
 
Jag ska också ut och åka! Åker till London i maj, bara en weekend, men det ska bli så kul!

Har aldrig varit i London så jag tar tacksamt emot tips! :)
 
@Emtherlia jag är från Gotland (där jag även har jobbat med turism) och har bott i Schweiz i flera år, så hojta till om du vill ha några tips där :D:D
 
@addicted Åh vad skoj, älskar London! Vad är syftet med resan, shopping, sightseeing? :)

Afternoon tea på Claridge's eller the Ritz röstar jag på! Vill man bara ha en liten afternoon tea (som inte kostar flera hundra) så har Selfridge's en som är helt okej, då går man till Dolly's som ligger på nedervåningen.

En helg går ju väldigt snabbt, men se Big Ben, knalla runt vid south bank om det är fint väder. National Portrait Gallery är en favorit hos mig (fritt inträde, absolut värt ett besök). Covent Garden är trevligt. Buckingham Palace bör man väl kanske se. Saint Paul's cathedral bör ni absolut besöka, går ni upp för alla trappor så har ni fyllt träningskvoten sen.
Londons nattliv är kul (men kan tänka mig att många ställen har förändrats sen jag bodde där), men the box i Soho!! Eller gå och se en musikal (eller starta med en musikal och sväng era lurviga sen).


Shopping: Selfridges, Harrods, John Lewis, Liberty's, (New) Bond Street, Fortnum and Mason. Oxford Street och Regent Street är omöjliga att missa även om man försöker :D
 

Liknande trådar

Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
909
Senast: Twihard
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 114
Senast: Acto
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 134
Senast: Klara
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 074
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp