Retrievertråden

När jag bestämde mig för jaktlabbe så gnagde det en liten oro att jag skulle bli för dålig på att kunna uppfylla behovet av att apporteringsträna, visste ju inte alls vad det innebar och är ju helt grön. Nu när jag är mer insatt och dessutom efter gruppträning där jag fått träningstips så är det tvärtom 🙂 gud va enkelt och smidigt att aktivera en apportör 😁
Igår t.ex vabbade jag så det blev att ligga på soffan hela dagen för Toke, när husse väl kommit hem så var inte min energi på topp för någon jättelång skogstur eller avancerad träning. Men så smidigt att bara slänga med sig två dummies i fickan och gå en promenad, lägga ut dom, gå 200 meter fot och sen skicka honom tillbaka 2 gånger på linjen för att hämta dom. Så nöjd och glad hund trots så enkel övning🙂 gjorde samma grej på två ställen under promenaden, i olika miljö.
 
Nu känns det som det börjar hända grejer med stoppsignalen 🙂
Jobba ju rätt mycket med den ett tag men har inte haft fokuset så mycket på den det senaste. Men testat några gånger nu att blåsa när han är påväg ut och har fått superfina kvicka stopp(sittande) på typ 25 meter. Så stort framsteg där 🙂
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
63 943
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma...
Svar
7
· Visningar
1 214
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Min hund opererades förra veckan och nu vill jag höra hur det gått för andra hundar med samma diagnos. (Helst bara lyckohistorier...
Svar
6
· Visningar
727
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp