Retrievertråden

Jag körde lite fyrkantsträning med Floyd igår och förutom på ett hörn gick det fint! Han hade låst lite på ett av de andra hörnen och jag var inte tillräckligt uppmärksam på det :idea:
Vi har en liten damm på markerna också, ca 25x50m, som är tillräckligt varm för lite enklare träning nu :bump: Skickade honom tvärs över den ett par gånger igår, vilket gick fint. Vi behöver dock träna på avlämningar ur vatten :p Han är rätt het på vatten så vi tränade nästan inget vatten i fjol, och det märks nu!
 
Jag körde lite fyrkantsträning med Floyd igår och förutom på ett hörn gick det fint! Han hade låst lite på ett av de andra hörnen och jag var inte tillräckligt uppmärksam på det :idea:
Vi har en liten damm på markerna också, ca 25x50m, som är tillräckligt varm för lite enklare träning nu :bump: Skickade honom tvärs över den ett par gånger igår, vilket gick fint. Vi behöver dock träna på avlämningar ur vatten :p Han är rätt het på vatten så vi tränade nästan inget vatten i fjol, och det märks nu!

Ni har ju allt på era marker. :love:
 
Ni har ju allt på era marker. :love:
Ja, vad är det dör gudomliga marker ni verkar ha @AraSlei? Vill också :eek:

Ja, om jag får säga det själv så är faktiskt våra marker rätt grymma :D
Vi planerar dessutom för ett nytt viltvatten som kommer bli ca 3-5ha stort :bump:

25994598_10156012641644038_6859629769344763246_n.jpg

26001122_10156012642199038_4832882607745188739_n.jpg


Många stenmurar och lite kuperad hed av engelsk modell, enebackar och så lite vatten på det då. Det nya vattnet kommer gå mellan kullen som fotot är taget ifrån och stenmuren på bilden ovan, och sträcka sig ut åt vänster.
Den lilla dammen har vi på en annan del av marken, ett par hundra meter från denna :)
Men man blir lite bortskämd, de flesta av mina träningskompisar vill mer än gärna komma till oss så vi tränar inte så ofta på andra marker förutom när vi kör i spaniel- och retrieverpoolen.
 
Ja, om jag får säga det själv så är faktiskt våra marker rätt grymma :D
Vi planerar dessutom för ett nytt viltvatten som kommer bli ca 3-5ha stort :bump:

25994598_10156012641644038_6859629769344763246_n.jpg

26001122_10156012642199038_4832882607745188739_n.jpg


Många stenmurar och lite kuperad hed av engelsk modell, enebackar och så lite vatten på det.
Men man blir lite bortskämd, de flesta av mina träningskompisar vill mer än gärna komma till oss så vi tränar inte så ofta på andra marker förutom när vi kör i spaniel- och retrieverpoolen.

Ser underbart ut!
Men jag tycker mig ana att ni har för mycket marker för få hundar. :D
 
Vaddå, är inte 80ha betes- och åkermark lagom för en labbe och ett par wachtlar? :D
Fast om jag ska vara ärlig så är det labben som utnyttjar markerna till ca 98%, wachtlarna är mest i skogen :p

Ja, gnid in det bara... :mad: men alltså, vilken dröm. :love: Det skulle lika gärna kunna vara engelska landsbygden. Jag tar för givet att du regelbundet inspekterar markerna iförd tweedkavaj och en walking stick?
 
Det skulle visserligen behövas... :angel:

Du ser :D


Jag ska på kursdag i morgon btw :bump: det är via träningspoolen jag är med i, vi hyr in instruktörer en gång per år som klubben subventionerar lite grand. Jag känner inte till de som håller kursen så väl, men det jag hört har varit positivt!
 
En sak jag tänkt på en hel del. Jag har ju varit med på många träningar och sett vuxna hundar tränas osv, men aldrig valpar. Jag har 0 koll på hur man ska tänka med den tidiga träningen med en valp. Vad är det första man introducerar till valpen, hur börjar man liksom? Vid vilken ålder början man med vad? Vid vilken ålder kommer man kunna lära in det och det och det... Ja ni fattar. Jag har svårt att liksom kunna uppskatta hur pass mogen hunden är för olika uppgifter. Hur har ni gjort med era valpar? :o:)
 
Presenterar oss här trots jag mest läser i kulisserna.
Har två jaktcockers, Trolla och Hylsa. IMG_20171205_123138_137.jpg
Trolla placerade sig på unghundderbyt och tog en 1:a i ökl, efter det så har det gått downhill om man uttrycker sig milt.
Stress vid skott och hon tror att alla apporter är hennes. Så nu efter en lång paus med noll apportering så har jag börjat lägga om grunden, men det är eländigt att behöva åka 5 mil för att kunna träna med skott...

Hylsa född -17 är(/var beroende på hur hennes skada blir) mitt nya lugna framtidshopp.
Har en sån jäkla plan för henne, att inte haka på galningens tempo, utan att långsamt lägga en grund. Otrolig spontanapportör, vill alltid bära, det där med avlämningar är inte lika roligt.

Bra tråd, fick en spark i arslet och tränat rutan massor nu :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Den andra blev låst, så vi fortsätter här :)
51 52 53
Svar
1 041
· Visningar
64 584
Senast: Brie
·
Hundträning Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma...
Svar
7
· Visningar
1 214
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Min hund opererades förra veckan och nu vill jag höra hur det gått för andra hundar med samma diagnos. (Helst bara lyckohistorier...
Svar
6
· Visningar
731
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp