Rida ensam - hur gör ni det roligt?

Föredrar ensam. Dock ser jag det som jag och hästen istället för ensam. Jag brukar sjunga om jag rider långt in i skogen pga vilt, är livrädd för björn.
Pratar mycket med hästen.
Och då kan man verkligen lägga fokus på bara hästen.

Musik och ljudbok om jag rider längre sträckor
 
Jag tycker om att rida ensam. Ensam med hästen. Det enda jag inte gillar med det är säkerheten. Händer det nåt är det ju bättre om det är någon annan där. Men annars gillar jag att rida själv. Både på ridbanan och ut.
 
Jag älskar att ha läget någon dag här och där, att rida ensam i ridhuset under vintersäsong , med annars som regel generellt den årstiden, att fler ekipage är där samtidigt/ någon /träning som pågår osv ! Är helt guld att ha ridhuset ensamt någon dag här och där då, och kunna fokusera och bara vara själv med hästen !

Jag rider ut ensam en hel del också och gillar det jättemycket ! Men det finns ofta möjlighet att rida ut med någon stallvän också, om man vill och det väljer jag gärna också om det passar med läget att jag ska ut och någon annan med och har samma tänk ang uterittsupplägget generellt :)

Jag står på en anläggning , om än inte så stor (15 talet hästar -8-10 inackorderade ). Fantastiskt folk - så lika trevligt är det att ha sällskap av någon/några endera ut i terräng eller att trimma på banan /i ridhuset .

För mig är det en superbra balans ang sällskap/rida själv :)
 
Senast ändrad:
Jag trivs med att rida själv, det är avkoppling på riktigt. Att rida med någon jag inte känner så väl och tvingas kallprata tycker jag nästan är tortyr. Att rida med riktigt goda vänner är däremot trevligt men då blir det liksom mer socialt än ridning nästan om ni fattar vad jag menar.

Numera, när jag nyligen börjat rida igen efter nästan tio års uppehåll, har jag nästan alltid med vår dotter i stallet och vi turas om att rida. Det är en ny sorts ridning så klart men väldigt mysigt att dela det här de två dagar i veckan vi är medryttare på en häst.
 
Alltid i princip ridit själv, så som ut och på banan. Ute kan man öva dressyr fast man rider ut osv. På banan varierar man övningarna, ibland även från marken, longering, tömkörning osv.
Finns massor man kan göra, bara fantasin som sätter gränser. :)
 
Jag rider gärna själv. Jag tror att mycket ligger i att man planerar sin ridning i förväg.
Om jag skall rida på banan har jag bestämt mig för vilken övning jag skall göra och vad målet är för det passet. Om jag skall rida ut har jag bestämt vart jag skall rida någonstans och om jag skall klättra/konditionsträna eller om jag har som mål att bara mysa och kanske leta efter nya ridvägar.

Jag hade gärna lyssnat på poddar etc. men sitter på ett för reaktivt sto för det. Vill inte riskera att hon förekommer mig mer än nödvändigt :)
 
Jag rider gärna själv. Jag tror att mycket ligger i att man planerar sin ridning i förväg.
Om jag skall rida på banan har jag bestämt mig för vilken övning jag skall göra och vad målet är för det passet. Om jag skall rida ut har jag bestämt vart jag skall rida någonstans och om jag skall klättra/konditionsträna eller om jag har som mål att bara mysa och kanske leta efter nya ridvägar.

Jag hade gärna lyssnat på poddar etc. men sitter på ett för reaktivt sto för det. Vill inte riskera att hon förekommer mig mer än nödvändigt :)

Jag skulle aldrig lyssna på poddar/musik eller annat medan jag rider. Oavsett hur trygg och snäll hästen är. Jag måste ha alla mina sinnen redo att upptäcka om något närmar sig eller händer i närheten. Skulle aldrig förlåta mig själv om något hände för att jag inte hörde...
 
@Lingon Jag både hör och märker vad som händer runt mig även om jag har en bok i örat. Har som inte så hög volym att jag är avskild från världen.

Sammanfattade detta året på Storytel och jag hade lyssnat på 85 böcker :o! Nu lyssnar jag iofs en del på jobbet också men absolut mest i stallet och när jag rider.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 245
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 921
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 737
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 796
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp