Rida för instruktör

feliciaalmqvist

Trådstartare
Hej! Hur ofta rider ni för instruktör? Hur mycket kostar varje pass? Finns säkert många liknande trådar men hittade inga just nu. Tacksam för svar :)
 
Nu rider jag inte alls ofta pga häst under igångsättning, men när han är igång så kommer jag sätta igång som vanligt med ett dressyrpass varannan vecka (hade helst haft varje vecka men pga flytt så är det över 6 mil till min tränare) och det kostar 400 kr för enskild lektion, 500 kr för en lektion med två elever.
Sen fram mot våren kommer jag även träna markarbete varannan vecka kostar 250 kr tror jag.
 
Hej! Hur ofta rider ni för instruktör? Hur mycket kostar varje pass? Finns säkert många liknande trådar men hittade inga just nu. Tacksam för svar :)

Var annan vecka, 30 minuter, 200 kr. Skulle gärna vilja ha varje vecka men tränaren hinner inte. 30 minuter p g a varken jag eller hästen orkar mer;)
 
Jag rider för två dressyrtränare. Varannan vecka för en som inte har tränarleg, hon kostar 200 kr, varannan vecka för en B-tränare som kostar 670 kr. Bådas lektioner varar 45 min.

Varannan vecka rider jag för hopptränare, det är i grupp (4-5 ekipage) i 75 min, kostar 200 kr.
 
Jag rider mer eller mindre i perioder för tränare.
Kan vara en gång i veckan, varannan vecka eller varannan månad ;).
Hopp tränaren tar 250kr
Terräng tränaren tar 500kr inklusive banhyra.
Ridinstruktören / grund dressyr och hopp tar 200kr.
dressyr tränaren tar 400kg.
 
Hej! Hur ofta rider ni för instruktör? Hur mycket kostar varje pass? Finns säkert många liknande trådar men hittade inga just nu. Tacksam för svar :)

rider sporadiskt nu när det finns tid. ca 40 minuter. kostar ca 200 kr varje gång.
blir varannan vecka nästa år i grupp och sporadiskt privata:)
 
Rider privatlektion 1 gång i veckan, 200 kr ca 45 min. Ingår dock i mitt medryttare-kontrakt eller vad man säger :)
 
Dressyrträning 2 ggr månaden: 400 kr/gång (inkl resekostnad) och hoppträning 2 ggr månaden: 450 kr/gång (inkl manegehyra).
 
varannan vecka för en B-tränare som kostar 670 kr.

Jävlar vad dyrt...

Jag betalade 400kr eller om det var 450kr för B-tränare i dressyr. 45 min. 400kr för 45 min B-tränare i hoppning.
530 kr för 30 min när jag red för en tysk beridare som själv tävlade GP.

Just nu har jag gratis träning eftersom min häst varit konvalescent i 9 mån :meh: Vi är på gång nu, men har flyttat och här är det väldigt svårt att få tider hos den man vill rida för. Då kostar det 550 kr/30 min har jag för mig. Men vederbörande kommer bara hit några ggr per termin, dock två dagar varje gång.
Jag tycker själv att det optimala är att träna varannan vecka. Eftersom jag även rider ut mkt så har jag ändå några pass på mig att själv känna igenom vad vi tränade på sist samt göra mina "hemläxor".
 
Om bara häst är frisk och underlaget funkar (inget ridhus) så blir det ungefär varanan vecka. 250 kr för ca 45 minuter.
 
Hopp träning i grupp om 4-5 st, 250 kr för 1 timme (brukar dock oftast dra ut på tiden) B tränare.
Dressyr träning i grupp om 4-5st, 200 kr för en timme, tror hon är C tränare.
 
När vi var igång hade vi hoppträning varannan vecka, kostade typ 250:- med ridhushyra (gruppträning), dressyr/tömkörningsträning (enskilt 1 timme) av en utbildad centrerad tränare kanske 1 gång/månad 300:- och sen har jag en tränare hemma på gården (utbildad ridlärare, tävlat svår dressyr) som vi red för när det passade och så länge som behövdes gratis.
Körtränaren tar 350:- (inklusive milersättning) för en timme, hen har även med sig grejer (draglinor och sånt) när det behövs.
 
Det varierar lite med om tränaren har tid, om vi har någon tävling i sikte och hur besvärlig min häst är ;) Vi snittar nog på en träning varannan vecka. 200 kr/gång, ca 45 min.
 
Tränade 1-2 gr i veckan förut för tränare men inte haft så mkt tid på det senaste så det blir sporadiskt varannan vecka ungefär. 30-45 min. Pris olika beroende på tränare.
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 362
Senast: Roheryn
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 488
Kropp & Själ Hej! Har innan jag tog upp hästintresset igen tvättat håret två gånger i veckan och det har funkat bra. Nu när jag rider i princip...
Svar
19
· Visningar
1 054
Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
925
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp