Rida med navelpiercing?

ponnymuppen

Trådstartare
Vill såå gärna skaffa navelpiering nu innan jag åker utomlands. Vill dock inte behöva pausa från ridningen nu när alla tävlingar osv dragit igång. Ni som har navelpiercing, hur lång tid tog det innan ni kunde rida igen? Vad ska man tänka på vid ridning? :)
 
Har ingen själv men har vänner/bekanta som piercat och tatuerat diverse och ridit samma dag eller dagen efter, inget konstigt :) cirkulation är bra för läkning, var bara försiktig så du inte fastnar med den.
 
Inga problem att rida, inte värre än att rida med nytagna hål i öronen ;)
Dock badade jag inte i hav, sjö, pool innan den hade läkt. Tänkte bara på om du ska bada på semestern?
 
Navelpiercing är en av de jobbigaste när det gäller läkning.
Det är vettigt undvika bad i pool men hav funkar, om det är en solresa du ska åka på. Har du hög midja på byxorna så var noga med att vika ner kanten.
 
Jag red nog samma dag, har pietcat naveln två ggr. Första gången tog jag ut den efter två år eftersom den inte läkt ordenltigt och sen tog jag på nytt. Viktigt att tänka på är att du inte ska bada i hav/pool med piercingen när den är ny men minns inte på hur länge man inte bör bada.
 
Ingen fara att rida, det som är "problem" är väl ridbyxor som ofta är lite högre i midjan, men det löser man genom att ha dem uppknäppta och/eller vika ned. Utlandsresa skulle jag i så fall se som större problem, lite beroende på syftet. Men risken finns ju alltid att det blir infekterat eller bara är allmänt ömt ett tag efteråt och man ska hålla på och tvätta och ha sig. Då hade jag hellre väntat till efteråt, under förutsättning att det nu är en kortare vistelse.
 
Vill såå gärna skaffa navelpiering nu innan jag åker utomlands. Vill dock inte behöva pausa från ridningen nu när alla tävlingar osv dragit igång. Ni som har navelpiercing, hur lång tid tog det innan ni kunde rida igen? Vad ska man tänka på vid ridning? :)
Jag skulle vänta till efter utlandssemestern, det finns så mycket härliga bassilusker utomlands:devil:
 
Tog det på ett skollov så red nog kanske en vecka efter, skulle kunnat rida direkt oxå

Hade däremot önskat att jag inte tog, läkte aldrig och började stötas ut så tog ut, fick ärr som efter en graviditet ser förjävligt ut,men de de va väl säkert snyggt den tid jag hade det :angel:
 
Tog det på ett skollov så red nog kanske en vecka efter, skulle kunnat rida direkt oxå

Hade däremot önskat att jag inte tog, läkte aldrig och började stötas ut så tog ut, fick ärr som efter en graviditet ser förjävligt ut,men de de va väl säkert snyggt den tid jag hade det :angel:

Mitt läkte men fy sjutton vad det såg ut under graviditeten, det som var två små pyttehål blev utdraget till nåt som får bristningar att verka som ingenting.. en bred jätteful rand! Som tur är gick det tillbaka väldigt mkt efter grav, puh. Har frågat en bekant som jobbar på förlossningen o hon sa det är vanligt det blir så fult när man haft navelpiercing.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
576
Senast: valy
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 321
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: skiesabove
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 075
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp