Ridbyxor för korta och tjocka?

Åh tror att jag har en bit till Eko!/Citygross med ridsportsavdelning :down: Ska kika lite om jag åker förbi någon i närtid, för det är ett superbra förslag.

Trist att du inte upplever Hööks som ett alternativ. Jag tänkte ge det en chans i veckan (och om någon som läser tråden har erfarenheter av deras modell för ”kvinnan med lurviga former” får ni gärna ge er till känna!) även om risken finns att jag kommer därifrån utan byxor och ångest :/ Men än så länge lever jag på hoppet :D
Jag provar aldrig någonting som ska sitta mellan midja och vrist på Hööks längre, dvs inte ridbyxor och inte stövlar. Blir bara ledsen och på dåligt humör..... Skor går bra, ovandelar framför allt från JH Collection brukar alltid funka. I övrigt väldigt konstiga storlekar. Har en kompis som jobbar där och hon tycker det är pinsamt när de inte har något alls som passar även om det är människor med bara några trivselkilon. Du bor inte nära Horze? Mycket bättre alternativ om du har långt till Eko!/Citygross.
 
Jag provar aldrig någonting som ska sitta mellan midja och vrist på Hööks längre, dvs inte ridbyxor och inte stövlar. Blir bara ledsen och på dåligt humör..... Skor går bra, ovandelar framför allt från JH Collection brukar alltid funka. I övrigt väldigt konstiga storlekar. Har en kompis som jobbar där och hon tycker det är pinsamt när de inte har något alls som passar även om det är människor med bara några trivselkilon. Du bor inte nära Horze? Mycket bättre alternativ om du har långt till Eko!/Citygross.
Fy så nedslående! Jag känner precis igen den känslan efter tja, typ all klädshopping :( :down:

Har du testat något från Börjes? Eller något som fungerar från Jacson (för det säljs väl också av Eko?)

Har långt även till Horze, men borde ju tänkt på det när jag var i närheten av en :o :down:
 
Fy så nedslående! Jag känner precis igen den känslan efter tja, typ all klädshopping :( :down:

Har du testat något från Börjes? Eller något som fungerar från Jacson (för det säljs väl också av Eko?)

Har långt även till Horze, men borde ju tänkt på det när jag var i närheten av en :o :down:
Börjes Domino har jag haft flera par, funkar bra och är prisvärda. Undrar om det kan vara så bra att Jackie, som jag brukar köpa hos Eko!, egentligen är från Jacson? Det står Jackie i linningen på dem, men som du säger så har ju Eko! mycket från Jacson. Jag har ungefär 1 km till Eko! så därför köper jag nästan bara Jackie numera, enkelt och smidigt.
 
Pikeur är helt fantastiska i sitt utbud.
Jag gillar Pikeur och köper bara de eller Eurostar, men jag stör mig på deras storlekar just! Jag är 40-42 i vanlig kläder men i ridbyxor måste jag ha 44 eller till och med 46 och jag märker ingen skillnad alls mella en 44 och en 88 där ju 88 ska ha längre ben. Ett stor minus för det. Dessutom är väl 46/92 de störst de har, vilket innebär att den som är större än en vanlig 42:a inte kan ha dem om man vill kunna andas när man rider ....
 
Det finns ett engelskt märke som heter Fuller Fillies ( underbart namn!) som gör ridkläder för kvinnor med former. Säljs i Sverige via teambanan.se.
 
Börjes Domino har jag haft flera par, funkar bra och är prisvärda. Undrar om det kan vara så bra att Jackie, som jag brukar köpa hos Eko!, egentligen är från Jacson? Det står Jackie i linningen på dem, men som du säger så har ju Eko! mycket från Jacson. Jag har ungefär 1 km till Eko! så därför köper jag nästan bara Jackie numera, enkelt och smidigt.
Helt klart värt att kolla upp det där med jacson och Jackie alltså! :D Hade ju varit himla käckt om det var samma :)

Skönt också att Börjes har en modell som är vettig! :)

@Ridinglady Har hört att det är en fördel att kunna andas när en rider så det låter sådär alltså med Pikeurs storlekar :down:
 
Tyvärr så har Teambanan lagt ner :down: men Fuller Fillies är awsome! :bow:
Nooooo! Men hm, kanske finns det någon annan som är återförsäljare eller om det går att hitta på mässor eller liknande?

Jag tänker att om intresset håller i sig och jag håller för fortsatt ridning så lär jag ju behöva fler byxor och kan jobba med lite längre tidsperspektiv :D
 
Jag har köpt mycket direkt från Fuller Fillies. Alltid hjälpsamma, har alltid funkat smidigt. Allt är generöst i storlekarna. Jag har haft/har ridbyxor, stövlar, plastrong och kavaj från dem. Kavajen och ridbyxorna har jag krympt ur, plastrongen och stövlarna använder jag nu. Är inne på andra paret stövlar från dem och har ett par i reserv hemma. Skulle säga att de har storlekar som passar ca 40 och uppåt om man jämför med vanliga storlekar.
 
Nooooo! Men hm, kanske finns det någon annan som är återförsäljare eller om det går att hitta på mässor eller liknande?

Jag tänker att om intresset håller i sig och jag håller för fortsatt ridning så lär jag ju behöva fler byxor och kan jobba med lite längre tidsperspektiv :D
De måste ju gå att köpa från engelska webshopar om inte annat.

Är du säker deras webshop fungerar fortfarande?
Screenshot_20180304-175405.png
 
Verkar vara ett himla bra alternativ med Fuller Fillies! Tycker det är svårt att shoppa online eftersom så få saker brukar fungera - men det låter ju som relativt enkelt ändå baserat på ditt omdöme @Wilfa så om affärerna i mitt närområde misslyckas med att tillgodose mitt behov av ridbyxor ska jag verkligen överväga onlineshopping. Så tack för tipset/omdömet @Ridinglady & @Ninnurur
 
Kom på att jag har ett par ridtights från shires i barnstorlek också. De är så stora i storleken (eller egentligen så sjukt stretchiga) att min dotter som har typ 42 inte kunde ha dem. Jag kan definitivt inte ha dem (har 34-36). Jättesynd för de är supermjuka (dock helt oskodda), stretchiga och korta i benen. Men såna kanske du kan kolla efter. (Om du vill ha ett par såna rosa kan du få mina :p.)
 
Tänkte bara uppdatera med den fantastiska nyheten att jag hittade ett åar ridbyxor - på Hööks av alla ställe! :D
Provade mig igenom hela deras sortiment eftersom jag ändå var där - och ett par passade! (Och ytterligare ett par finns som potentiella ridbyxor den dagen jag minskar i omgång just kring midjan - om det nu händer - för dom var väldigt sköna och satt superbra överallt förutom just kring min icke existerande midja :) ).
Testade tightsen och insåg att det inte riktigt var min grej ändå (kanske för att inget passade :o) men förstår verkligen grejen med elastiska benslut! Bästa uppfinningen ever! :love:

Sämsta var nog byxorna för ”de personerna med lite former” som var horribla och totalt fel, samt även ”islandsridbyxor” som inte har läst tråden angående benlängd - jag höll pä att drunkna i dem och det var säkert 2 dm byxa över :o :D

Testade även de modellerna som fanns i rätt storlek på Börjes (jag är skeptisk till softshell faktiskt :o) och har även testat mig igenom granngården - båda med nedslående resultat (hatar stora byxor som ändå inte går att få över höften trots att dessa är pösiga i benen!). Men det känns ändå okej, för jag hittade ju trots allt ett par som räcker mer än väl till det jag behöver.

Ska dock hålla koll om jag rör mig i närheten av annan hästaffärer för det kan ju vara bra med backup. Och jag är otroligt tacksam för allt engagemang i den här tråden :love:
 
Prøvde du Connor tightsen fra Hööks? For de er som ridebukser, bare med elastisk midje. De passer meg i lengden på bena, og jeg er 155 høy. Leah tightsen fra Horze som noen nevnte er alt for lang til meg.
Når man er kort så er ofte problemet at man får den delen som skal sitte rundt leggen ved ankelen, så selv om det er elastisk så sitter det ikke intill. Så må man brette buksene som om de hadde borrelås alikevel og så klumper det seg, og det er ubehagelig.
Min erfaring er at når buksene hadde karborr så var de kortere i bena, for de buksene jeg hadde med karborr passer i lengden, men samme bukser med elastikk er alt for lange, og den elastiske delen er for vid til anklene...
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 243
Senast: Squie
·
Utrustning Ni som är långa och slanka, vad använder ni för ridbyxor? Jag använder bara, enda jag provat som sitter bra på mig. Har ett antal par...
Svar
16
· Visningar
2 742
Senast: Centaur
·
Utrustning Hej kära Bukefalister! Jag är på jakt efter några par nya ridbyxor, men hittar inga som riktigt verkar passa mig :( Jag har en...
Svar
12
· Visningar
3 506
Utrustning Hej! Jag har läst igenom Sadellistan 2.0 och en hel del andra trådar och har skaffat mig ett något sånär hum om vad som skulle kunna...
Svar
2
· Visningar
2 607
Senast: Aureola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp