Ridbyxor för korta och tjocka?

Lite ot: När jag handlade jeans på Gina Trikot så fick jag reda på att alla byxor har samma beninnerlängd. Det som skilde XS mot S var bredden över stussen. Jag har upptäckt att så är det i många affärer, att beninnerlängden är samma i alla byxor.
Intressant! Och skumt på samma gång :D För alla kan ju inte ha lika långa ben även om det inte skiljer så mycket :o
 
Intressant! Och skumt på samma gång :D För alla kan ju inte ha lika långa ben även om det inte skiljer så mycket :o
Jag tror att de tänker sig att många unga viker upp sina jeans. De som har långa ben får en glipa ned till skon. Båda varianterna är snygga. Ps, detta gällde Gina och behöver inte vara en sanning i branschen...
 
Jag tror att de tänker sig att många unga viker upp sina jeans. De som har långa ben får en glipa ned till skon. Båda varianterna är snygga. Ps, detta gällde Gina och behöver inte vara en sanning i branschen...

Jag tror att de tänker sig att det är för jobbigt att lagerhålla storlekar med olika benlängder (det är ju med nöd och näppe de tar in mer än ett par storlekar "på bredden" av kläderna). Nu när nästan alla kläder är "slit och släng" och modekänsliga är det ovanligt att det finns olika benlängder att välja mellan, tyvärr.

Pikeur har dock tre benlängder i sin storlekstabell och storlekar upp till 54, så är man beredd att vänta lite kan man säkert få välsittande byxor specialbeställda från en bra ridsportbutik. Om man har råd.
 
Toppen! Tack :)
Måste nog börja planera in nästa ullaredsresa :D

De tightsen är jättesköna och stretchiga (samt stora i storleken). Men tyvärr långa i benen. Jag är 160 cm och de är långa på mig. Tycker inte det är bekvämt att vika dem men det är ju såklart en smaksak. (Jag har köpt barnstorlek på dem och de är lagom långa :o.)
 
Och Pikeur har (som någon nämnde) olika benlängder. Supersköna, men lite dyrare. Spooks passar inte mina ben tyvärr, de är alldeles för långa så det blir otäckt och knöligt vid fotleden:cautious:
 
Jag tror att de tänker sig att det är för jobbigt att lagerhålla storlekar med olika benlängder (det är ju med nöd och näppe de tar in mer än ett par storlekar "på bredden" av kläderna). Nu när nästan alla kläder är "slit och släng" och modekänsliga är det ovanligt att det finns olika benlängder att välja mellan, tyvärr.

Pikeur har dock tre benlängder i sin storlekstabell och storlekar upp till 54, så är man beredd att vänta lite kan man säkert få välsittande byxor specialbeställda från en bra ridsportbutik. Om man har råd.

Jag tror det är kostnadsfråga. Att hålla djupa och breda lager är dyrt.
 
Jag tror att de tänker sig att det är för jobbigt att lagerhålla storlekar med olika benlängder (det är ju med nöd och näppe de tar in mer än ett par storlekar "på bredden" av kläderna). Nu när nästan alla kläder är "slit och släng" och modekänsliga är det ovanligt att det finns olika benlängder att välja mellan, tyvärr.

Pikeur har dock tre benlängder i sin storlekstabell och storlekar upp till 54, så är man beredd att vänta lite kan man säkert få välsittande byxor specialbeställda från en bra ridsportbutik. Om man har råd.
Pikeur är helt fantastiska i sitt utbud.
 
Pikeur har dock tre benlängder i sin storlekstabell och storlekar upp till 54, så är man beredd att vänta lite kan man säkert få välsittande byxor specialbeställda från en bra ridsportbutik. Om man har råd.
Åh jag älskade mina Pikeur-ridbyxor som jag hade när jag var som mest aktiv. Dom var verkligen guld! Får ha det som ett sista alternativ om inte något annat fungerar, för det känns kanske inte helt motiverat att lägga riktigt Så mycket pengar på ett par ridbyxor i dagsläget :D
(Jag har köpt barnstorlek på dem och de är lagom långa :o.)
Tror det kan bli svårt att hitta barnstorlekar som är tillräckligt stora på bredden :o Annars kan jag verkligen förstå och känna igen det där med att köpa barnstorlek för att det ska vara lagom långt :)

Jag är också kort och använder också modellen Madison från Hööks! Prisvärda helt klart:up:

Madison låter ju verkligen lovande! :) Det känns skönt att ha lite att utgå från när jag ska ta mig igenom provning av ridbyxor :D
 
Bor du i närheten av någon Eko! eller Citygross med ridsportsavdelning kan jag rekommendera deras Jackie. Helskodda, 299 kr, mjuka och sköna. Passar mig som har storlek 46 och är 156 cm. Jag har inte testat Hööks nya modell för oss knubbisar, men i övrigt är Hööks inget alternativ om man inte är smal. Horze brukar ha en del att välja på som är bekvämt också, till vettiga priser. Lycka till!
 
Bor du i närheten av någon Eko! eller Citygross med ridsportsavdelning kan jag rekommendera deras Jackie. Helskodda, 299 kr, mjuka och sköna. Passar mig som har storlek 46 och är 156 cm. Jag har inte testat Hööks nya modell för oss knubbisar, men i övrigt är Hööks inget alternativ om man inte är smal. Horze brukar ha en del att välja på som är bekvämt också, till vettiga priser. Lycka till!
Åh tror att jag har en bit till Eko!/Citygross med ridsportsavdelning :down: Ska kika lite om jag åker förbi någon i närtid, för det är ett superbra förslag.

Trist att du inte upplever Hööks som ett alternativ. Jag tänkte ge det en chans i veckan (och om någon som läser tråden har erfarenheter av deras modell för ”kvinnan med lurviga former” får ni gärna ge er till känna!) även om risken finns att jag kommer därifrån utan byxor och ångest :/ Men än så länge lever jag på hoppet :D
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: Squie
·
Utrustning Ni som är långa och slanka, vad använder ni för ridbyxor? Jag använder bara, enda jag provat som sitter bra på mig. Har ett antal par...
Svar
16
· Visningar
2 780
Senast: Centaur
·
Utrustning Hej kära Bukefalister! Jag är på jakt efter några par nya ridbyxor, men hittar inga som riktigt verkar passa mig :( Jag har en...
Svar
12
· Visningar
3 528
Utrustning Hej! Jag har läst igenom Sadellistan 2.0 och en hel del andra trådar och har skaffat mig ett något sånär hum om vad som skulle kunna...
Svar
2
· Visningar
2 619
Senast: Aureola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kön kattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp