ridbyxor till smal 6-åring

susanne

Trådstartare
Alla ridbyxor vi provat är så vida i benen. Vi har varit på hööks och granngården, men alla där är ju supervida i storlekar som passar henne längdmässigt. Vi vill ha några som är skodda med annat än vanligt tyg så hon får lite bättre grepp i sadeln nu är hon hoppar och galopperar lite mer, så de som är för riktigt små barn går bort. Hon har 120/128 i byxor.
 
Alla ridbyxor vi provat är så vida i benen. Vi har varit på hööks och granngården, men alla där är ju supervida i storlekar som passar henne längdmässigt. Vi vill ha några som är skodda med annat än vanligt tyg så hon får lite bättre grepp i sadeln nu är hon hoppar och galopperar lite mer, så de som är för riktigt små barn går bort. Hon har 120/128 i byxor.
Jag köpte Starrider till min femåring som har samma storlek. De är lite långa i benen men sitter i övrigt väldigt bra! Silicon på knäna.
 
Whitaker är smala/små i modellerna. Min dotter har 146/158 i andra ridbyxor men måste ha 170 i Whitaker, och då är hon normalstor för sin ålder på 9,5 år.
 
Alla ridbyxor vi provat är så vida i benen. Vi har varit på hööks och granngården, men alla där är ju supervida i storlekar som passar henne längdmässigt. Vi vill ha några som är skodda med annat än vanligt tyg så hon får lite bättre grepp i sadeln nu är hon hoppar och galopperar lite mer, så de som är för riktigt små barn går bort. Hon har 120/128 i byxor.

Animo kan jag tipsa om.
 
Star Rider sitter perfekt på min 8-åring med långa ben. Som tävlingsbyxor har hon Whitaker och Kingsland som också är smala.
 

Liknande trådar

Utrustning Sugen på ett par nya ridbyxor och tyckte att byxorna från Maya Delorez såg trevliga ut! Aldrig provat märket dock. Hur är de i storlek...
2
Svar
21
· Visningar
3 660
Senast: Bison
·
Utrustning Jag undrar vad folk tycker om olika ridbyxor. Själv kan jag inte rida i skodda byxor alls! Helskodda byxor är hemska, jag kan inte sitta...
Svar
19
· Visningar
2 590
Senast: palle
·
Utrustning Hej var och provade säkerhetsvästar med 6-åringen ikväll och vi hittade ingen som passade riktigt bra. Har tidigare haft Aerowear Reiver...
Svar
2
· Visningar
880
Senast: Maartinaaw
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp