M

majafresk

Hej igen! Nu tänkte jag tjata lite till om det här med barbackaridning.. Funderar på att eventuellt köpa en ridgjord och använda en barbackapad under den. Men nu undrar jag om det inte går att använda en vanlig tömkörningsgjord till detta syfte?! Det borde väl fungera..?Eller så är jag helt ute och cyklar. Tacksam för åsikter!
KRAM
Maja :)
 
Funkar alldeles utmärkt. Jag brukar använda en lite tjockare vojlock, eller hopvikt filt till.
 
Bara inte ringarna utsätts för för mycket tyngd så ska det nog funka!
 
Precis vad jag tänkte oxå! Jag vill ju inte rida lätt eller stå i lätt sits utan bara ha stigbyglarna DÄR för att inte känna mig helt utlämnad i traven om jag tappar balansen! Jag ska pröva detta genast!Återkommer med resultatet.
KRAMEN :)
 
jag har en ridgjord, är rätt nöjd med den.
men man måste vara noga med att inte dra åt den för hårt och se till att man inte lägger för mycket tyngd i på den.. inte så skönt för hästen..
du verkar ska använda den på samma sätt som jag gjort, för att känna sig säker :) den är bra att "parera" upp med ibland :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
2 074
Senast: Migo
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 968
Senast: Stereo
·
Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Fazeem
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 655
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp