RIDLÄGER -LEKAR-

M

milkyway

Hej!
det känns värkligen inte som detta är rätt forum att lägga tråden på ... men jag försöker ändå

Är det någon som vet bra lekar/aktiviteter att hitta på under en ridläger vecka.
Kvällsaktivitet? Behöver inte vara stor inriktning på hästar så.

Vore mkt tacksam för svar!
Ha en underbar dag// sandra :)
 
Tipsrunda med hästfrågor, gymkhana, häst o vagn, spökrunda, rykttävling, filmkväll... :)
Kan inte komma på nå mer..
:bump:
 
Se till att inte vara för ambitös. Ge tjejerna och ev. killar tid att umgås med sina nya och ev. gamla kompisar under fria former. Hela lägerveckan måste inte vara schemalagd.

/Soapbubble
 
lekar är jättekul! Tex. bröloppsnatten, gå och hämta kameler och hyptotisören (tror jag att den kallas men jag är inte hundra).
 
Hej :) [Sara]
Jätte kul att du kom med lite förslag! Låter jätte kul men har inte hört talas av någon av dem tidigare. Vore super jätte mega glad om du ville förklara hur dem går till!
Mvh. Sandra
 
Bröllopdnsnatten: två personer sitter med ryggarna mot varandra och armarna i varandras. Man lägger ett täcke eller en sovsäck över dom och ber dom att försöka resa sig (= svårt). Till dom andra har man sagt att allt detta händer på deras bröllopsnatt.

Gå och hämta kameler: går ut på att en person är kamelfösare. Kamelfösaren ska lära person nr. 2 att fösa kameler. Detta gör man enom att göra olika speciella rörelser (hoppa och snurra med en arm osv.) och säga att "för att fånga minikamelen måste man göra så här" (gärna ljudeffekter). sedan sover man (snarkljud) sittandes på en stol. Dessa upprepas 2-3 gånger, sedan lägger någon en blöt svamp på stolen som person nr. 2 ska sätta sig på.
 
En lek jag minns vi gjorde på ett ridläger när jag var yngre var Uppdraget. Alla deltagare delades in i lag, ca. 3-4 pers/lag. Varje lag fick sedan en lapp med saker man skulle hitta och hämta runt om på gården. Kunde t.ex. vara en stekspade, hoverats, hatt, en bild på en skidåkare, eller vad som helst. Den som först kom tillbaka med alla saker på sin lista vann.

En annan "lek" var att lägerledaren hade gömt chipspåsar, godis och läsk inför filmkvällen i en tom hästhage. Sedan fick vi rida runt barbacka på våra lägerhästar och leta. Jättemysigt, och himla roligt när någon hittat nåt och sedan skulle försöka ta sig upp på hästen igen ;) det var även bra lära känna varan lek då vi försökte hjälpas åt att släng upp varandra.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 838
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 256
Senast: ako
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
804
Senast: escodobe
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 436
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp