Bukefalos 28 år!

Ridlektion vecka 43 - Två drömmar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var det tredje gången jag red lilla skäcken. Det började inte så bra. Hon var grinig i boxen och hela hon sa att hon inte ville. När vi sedan började rida var hon stel och gick emot innerskänkeln. Hon hade tydligen varit lite grinig förut också för ridläraren frågade hur hon hade varit i stallet. Ridläraren ansåg att hon nog behövde ridas igenom av en instruktör.

Det var ridning över bommar som stod på schemat idag. Uppgiften var att korta och länga galoppen mellan två bommar på långsidan. Det gick bra att rida på fem galoppsprång och sex galoppsprång gick också bra. Sju stycken gick inte riktigt (men nästan) men så är hon inte helt enkel att korta upp heller. Hon är sorten som gärna gasar på.

Stelheten som hon hade i början av lektionen släppte under lektionens gång så i slutet kändes hon helt ok igen. Ridläraren tyckte ändå att det kanske var dags att ge hästen en semester. Hon hade inte fått någon på länge. De brukar lämna iväg hästarna på foder ibland så de får vila från ridskolearbetet.

Jag måste ju säga att jag är riktigt sugen på att ta henne som foderhäst. Tanken har slagit mig redan tidigare att jag skulle vilja det om det blev aktuellt. Kruxet är att det krockar med en annan stor dröm jag har. Om jag har häst kan jag inte spara så mycket till den drömmen. Men en foderhäst är ju under en begränsad period så kanske... och så får jag skjuta upp den andra drömmen (trots att jag sagt att den alltid kommer vara prio ett :angel:)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag red lektion idag igen. Det har hunnit bli några nu i juli. Idag övade vi på tempoväxlingar. I traven gick det väl si så där, men i...
Svar
1
· Visningar
1 176
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att komma till ridskolan och se att jag får sitta en lektion till på min fina vita springare Dell kändes nästan osannolikt! Vilken...
Svar
0
· Visningar
520
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom jag inte haft lika ont i axeln på sistone och eftersom det funkat bra att rida två lektioner per vecka de senaste två veckorna...
Svar
0
· Visningar
471
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har påbörjat att skriva flera blogginlägg de senaste veckorna, men inte lyckats slutföra ett enda. :p Är inne i en “de e mycke...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp