Ridreflextäcke utan stoppning

Ni får även skriva om ni upplever täcket som mer fladdrigt än ett fodrat. Vill ju ha ett som sitter och inte åker av :). Just såhär års är det väl inte jätteaktuellt ändå men eftersom jag oftast täckesklipper känns det bara onödigt med ett fodrat.
 
jag har ett ofodrat, inköpt på öb tror jag men de har inte några hästsaker kvar. det är väldigt fladdrigt och jag har det endast i kombination med fleece längtäcke under så att det blir mer friktion och så det håller sig lite mer på hästen och lite mindre som en superhjälte mantel som flyger i vinden :p.

tror att biltema har ngt liknande.
 
Jag köpte en gång ett på Hööks tror jag, det är liksom som ett gult nät nästan med reflexer på. Ligger över rumpan, under mina ben och sedan knäpps det framför sadeln. Det är lite tungt nät så det fladdrar väl inte jättemycket, däremot hakar det i pälsen när hästen går så det försöker krypa av bakåt och ligger alltid i spänn runt rumpan på hästen när vi kommer hem. Du kan få det om du vill ha det.
Jag har annars ett (fodrat) som även knäpps runt bröstet på hästen, Horze tror jag det är. Det är SÅ bra eftersom man syns så bra framifrån också då. Hade velat ha ett likadant, ofodrat, men hittar inte. Funderar faktiskt på att helt enkelt klippa bort fodret...
 
Jag har ett sånt från Three Horses. Väldigt tunt men har rejält med reflexer som "tynger ner" täcket och gör att det sitter på plats, helt perfekt! Återkommer med en bild ikväll :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har ett varselgult tunt täcke med reflexer på. Det tråkiga är att nuvarande hund är några kg mindre än den förra så han kan inte med...
Svar
17
· Visningar
703
Senast: movi
·
Utrustning Häst har strl 160-165 i vanliga täcken..försöker nu hitta ett ländtäcke att ha vid ridning (inget skrittäcke, o inget reflex) men alla...
Svar
10
· Visningar
533
Senast: Leeelot
·
Utrustning Söker tips och bilder på dekaler till hästbuss. Någon firma i Sthlm som utför ?
Svar
1
· Visningar
329
Senast: Habina
·
Utrustning Jag söker efter ett baucherbett som är godkänt att tävla dressyr på - alltså max 5 cm skänkel, se bild. Har hört att HKM ska ha men...
Svar
4
· Visningar
1 185
Senast: Piek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp