Bukefalos 28 år!

Lady_D

Trådstartare
Beslutsångest! Jag och syrran planerar att åka på en ridsemester till sommaren men vi har lite svårt att besluta oss för vart... Just nu lutar det åt Bulgarien eller Rumänien. Någon som har erfarenhet av något av dessa resmål och som kan råda och/eller ge tips?

De vi framförallt har snöat in på är:
-En långritt i bergen i västra Bulgarien där man rider en riktig rundtur och stannar på olika värdshus/hotell varje natt. eller:
-En långritt i Transsylvanien i Rumänien där man också rider en runda och i början och slutet bor på hotell och i mitten bor i tält...

Kanske ska tilläggas att vi tänkte åka i juli.

Tack på förhand för bra tips!
 
Sv: Ridresa

Ingen som varit i Rumänien eller Bulgarien och ridit??

Vi har en annan favorit också:
- En långritt i andalusien från Zahara till Jimena där man bor på ett par olika hotell.

Någon som varit på denna eller liknande resa?
 
Sv: Ridresa

Jag har ridit en ritt i Bulgarien. Jag brukar göra någon sådan ritt varje år och den ritten var toppklass. Hästarna var nog de bästa jag ridit på en sådan tur. Jag PM'ar dig en länk.
 
Sv: Ridresa

Hej, jag ville åka till Bulgarien, tyckte det såg häftigt ut, men jag blev nedröstad av mina vänner, så det blev Spanien i oktober istället:) Har skickat PM...
 
Sv: Ridresa

Min kompis jobbade på ett stall med turridning hela sommaren i just Transsylvanien, Rumänien, enligt henne var det jäääättefint där! Vad jag har sett på alla bilder hon tagit så verkar det vara en otroligt fin natur, nästan som Sagan om Ringen-miljö.

edit: Hon heter sockerdricka på buke om du vill pm:a henne om vilket ställe hon jobbade på. :)
 
Sv: Ridresa

Tänk på att boka i tid, jag ska åka i november och det var flera resor det inte fanns platser på.
 
Sv: Ridresa

Hej!
Jag har varit på ridresa i Bulgarien och kan verkligen rekommendera det :)
Det var väldigt härligt och helt enkelt toppen!
Funderade också på Rumänien men sen blev det Bulgarien, fast är sugen på att åka till Rumänien också :)
Men oavsett var du åker så tror jag det blir toppen, det är nog häftigt både i Bulgarien och Rumänien, och Spanien :)
 
Sv: Ridresa

Min syster och hennes sambo ska till Argentina och rida i sommar, kanske kan vara något att kolla upp? :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp