Ridstrumpor breda vader?

caradan

Trådstartare
Nån med tips om vilka ridstrumpor som finns för oss med beredare vader? (44cm)
Jag har ett par som passar som är ca 10 år gamla men är så trött på att tvätta de varje dag.
 
Nån med tips om vilka ridstrumpor som finns för oss med beredare vader? (44cm)
Jag har ett par som passar som är ca 10 år gamla men är så trött på att tvätta de varje dag.
Stövelstrumpor är mer töjbara än andra strumpor. Horze har en egen sort "bambustrumpor" som jag gillar.

Om du vill ha rutiga så kan jag rekommendera Börjes knästrumpor.
 
Jag köper alltid större fotstorlek än vad jag har då brukar dom vara lite större i vaden också =)
 
Nån med tips om vilka ridstrumpor som finns för oss med beredare vader? (44cm)

Min vader är 43 cm (fotstorlek 38) och jag har aldrig ens funderat på det där med strumpor. Dom har passat oavsett vad jag har köpt. Stövlar är däremot svårare och det är i princip bara Mountain Horse som funkar om jag vill ha till rimligt pris.
 
Min vader är 43 cm (fotstorlek 38) och jag har aldrig ens funderat på det där med strumpor. Dom har passat oavsett vad jag har köpt. Stövlar är däremot svårare och det är i princip bara Mountain Horse som funkar om jag vill ha till rimligt pris.
Jag har köpt massor av strumpor som är för små i vaden och bara att slänga tyvärr
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
379
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: Squie
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 156
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Hjälp.. Jag försöker hitta en billigare hoppsadel som passar en hög manke, bred rygg (ca 110 grader) och breda tornutskott. Då det är en...
Svar
7
· Visningar
668
Senast: Karoliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp