Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

gylle

Trådstartare
Med multi menar jag inte något halvbra i båda disipliner utan något riktigt bra för båda disipliner (typ CB II) helst typen hoppstammad gångartskanon :p som bevisat nedärver både gång och hopp. Helst tillgängligt i Sverige men utvägen att köra över stoet till Danmark för seminering finns också då hon även är DV registrerad så även tips på om det finns någon hingst som uppfyller kriteriena som inte tas in till Sverige. Har en såndär sista minuten ånger över att ha henne tom i år men känns bara som att jag kör på om jag verkligen hittar hingsten som är rätt och det står helt still i huvudet om någon sådan finns att få tag på.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Laptop
Crelido
Sir Oldenburg
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?


Nej, som jag skrev jag letar efter något riktigt bra i båda disiplinerna inte en allroundhäst för msv nivå.

Det finns ingen i Sverige som är en tillräckligt bra multihingst så mkt vet jag och det är därför jag frågar om det finns någon jag missat på importsemin eller bara tillgänglig i tyskland/danmark.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Nu är jag verkligen inte kunnig vad gäller hopphingstar men en personlig favorit är Tailormade Lancelot - http://www.katrinelund.dk

Och du var tvungen att komma dragande med en skimmel ;) men den såg faktiskt inte så dum ut, dock behöver det nog snokas lite i hoppningen inte så höga poäng där och ingen hoppning på videon. Men det skall jag helt klart kolla upp.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Grafenstoltz finns i Flyinges program i år.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Laptop
Crelido
Sir Oldenburg

Crelido och Sir Oldenburg är för tunga till henne (tveksam även på ovannämda hingst) trots att hon är 56% fullblod så behöver den stostammen lättas upp hela tiden.
Laptop har jag aldrig fastnat för kan inte sätta fingret på det men han tilltalar helt enkelt inte mig.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Companiero = colman-barnaul xx-ronald (ny gk DV)

Tänkte bort beprövad :angel: någon contender son ??
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Grafenstoltz finns i Flyinges program i år.

Skall kika på honom, är helt off i år med de "nya" har egentligen inte haft en tanke på att betäcka i år och har faktiskt riktigt dåligt hängt med i år har varit för mkt annat.
Skall bara ut och ta en sen snabbritt på stoets dotter först (kanske inte alls vill avla mer på henne när jag kommer in ;):p :D )
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

;)

Han går i alla fall svår internationell fälttävlan och har lanserats som både hopp- och gångartsförvärvare, och trakehner brukar ju kunna förädla.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

El Bundy? Inte superlätt trakhener, men nedärvningen finns:).
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Okej. För mej är iofs poängen 989-98 o 879-910 en bit över halvbra annars hade jag inte föreslagit honom...Behövs inga otrevliga kommentarer för det.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Okej. För mej är iofs poängen 989-98 o 879-910 en bit över halvbra annars hade jag inte föreslagit honom...Behövs inga otrevliga kommentarer för det.

Är det en otrevlig kommentar att skriva att man inte som man skrivet letar efter en allroundhäst för msv nivå, det är väl ändå ingen som kan se fetcher som en gångartskanon precis, han har rena trevliga gångarter för att vara hopphäst men mer är det inte. Inte heller tycker jag väl att han är något waow i hoppningen, samma där en häst som gör det han skall med en trevlig teknik men utan att visa varken superteknik eller superscoop. Har sett honom mkt live på tävlingsbanorna och anser väl att han fått bra betalt i förhållande till vad han visar. Kort sagt en trevlig msv allroundhäst.
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Companiero = colman-barnaul xx-ronald (ny gk DV)

Tänkte bort beprövad :angel: någon contender son ??

Låter ju inte som att där skulle vara mkt gång men gissar att där är det eftersom du föreslaget den eller ? Har du någon adress till en video på honom ?
 
Sv: Riktigt bra multitalang hingst tillgänglig på importsemin finns det ?

Grafenstoltz finns i Flyinges program i år.

Var inne och kikade och det låter ju inte så dumt men de har ju verkligen överträffat sig själv i bristfällig information. Inte en enda exteriörbild eller bild överhuvudtaget där han inte hoppar, inte en suck av ett exteriörutlåtande och inte en tillstymmelse till poäng. Haha snacka om att köpa grisen i säcken om man skulle välja att seminera med honom på den informationen de lämnar det var nog det sämsta jag någonsin sett.

Någon som har hittat någon exteriörbild på honom och har någon koll på hans bedömningar ?

Glömde och finns det någon bra video på honom på nätet där man ser rörelser och hoppning ?
 

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 433
Senast: Görel
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 657
Senast: athena
·
Övr. Grenar Planerna är redan i fullgång för hingstar nästa år... Vadå? man ska väl var ute i god tid? :angel: Jag avlar själv mot FT...
Svar
1
· Visningar
1 013
Senast: fleur
·
W
Avel Ännu en hingstväljar tråd men den här gången till ett Nordsvensktbrukssto. Vi har ett sto av lite lättare typ som säkert en del sett...
2
Svar
39
· Visningar
11 753
Senast: Krisse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp