Rimlig framförhållning?

Jag ber administratören ringa med tid om det är mindre än 1-2 veckors framförhållning. Några dagar känns lite väl.
Men vi har inte några 24-timmars regler kring avbokningar utan man kan avboka 5 minuter innan.. Dock får man inte omboka mer än 1 gång.

Jag förstår ju att det blir problematiskt om det blir många ombokningar, men varför är det bara 1 gång som en får omboka? Eller är det bara ombokning i sista sekund som bara gäller 1 gång? Jag menar, blir en sjuk så blir en ju sjuk...
 
Jag förstår ju att det blir problematiskt om det blir många ombokningar, men varför är det bara 1 gång som en får omboka? Eller är det bara ombokning i sista sekund som bara gäller 1 gång? Jag menar, blir en sjuk så blir en ju sjuk...
För att vi haft stora problem med långa köer som förvärrades av att folk ombokade upprepat. De som ombokade flera gånger var också de som till slut kanske inte alls kom eller generellt inte var motiverade. Hos oss finns det ett tydligt samband där de som är motiverade och vill börja gå i behandling hos oss prioriterar sina besök. De som bokar om flera gånger verkar inte vara så motiverade.
Det leder till långa köer när patienter tar upp tider ”i onödan”.

Det står självklart på kallelsen vad som gäller. Skulle någon ha oturen att få magsjuka vid båda tiderna så kan vi ju vara flexibla om vi uppfattar patienten som motiverad.
Hittills har det dock aldrig hänt.
 
För att vi haft stora problem med långa köer som förvärrades av att folk ombokade upprepat. De som ombokade flera gånger var också de som till slut kanske inte alls kom eller generellt inte var motiverade. Hos oss finns det ett tydligt samband där de som är motiverade och vill börja gå i behandling hos oss prioriterar sina besök. De som bokar om flera gånger verkar inte vara så motiverade.
Det leder till långa köer när patienter tar upp tider ”i onödan”.

Det står självklart på kallelsen vad som gäller. Skulle någon ha oturen att få magsjuka vid båda tiderna så kan vi ju vara flexibla om vi uppfattar patienten som motiverad.
Hittills har det dock aldrig hänt.

Ja okej, tack för svar! :up:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på...
2
Svar
20
· Visningar
4 300
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 350
Senast: Fille
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
4 759
Senast: Lupin
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
74 309
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp