Rimlig kostnad för träning

Wilfa

Trådstartare
Funderar på vad som är rimligt att betala för en tränare. Rider för en superduktig tränare, dock utan formell utbildning men som själv tävlar på hög nivå. Nu ska hon höja priserna och jag börjar tycka det blir ganska dyrt när man som jag gärna vill träna en gång i veckan. Så, vad betalar ni för privat träning? Erbjuder er tränare gruppträningar och vad kostar i så fall det? Och har tränaren licens eller inte? Var i landet?
 
Jag betalar 300 kr per gång för privatträning om man kommer hem till tränaren (man kan också vara fler men det är samma pris om man är 2-3 st.)
Hon har också gruppträningar på en annan anläggning, kostar 300 kr per gång och vi är max 5 st. Då brukar totala träningstiden vara lite längre än när man är hemma hos henne.
C-tränare och även utbildad ridlärare, i sörmland. Toppenbra tycker jag :)
 
Det var rejält mycket billigare för privatträning men dyrare för gruppträning!
 
Det var rejält mycket billigare för privatträning men dyrare för gruppträning!
Vad får du betala för privat respektive gruppträning? Jag trivs bra med tränaren så jag betalar gärna, (rider bara gruppträningar nu på vinterhalvåret pga att det är i ridhus och tränaren inte har ridhus hemma.)
 
Vad får du betala för privat respektive gruppträning? Jag trivs bra med tränaren så jag betalar gärna, (rider bara gruppträningar nu på vinterhalvåret pga att det är i ridhus och tränaren inte har ridhus hemma.)
450 för privat träning i tränarens ridhus. 250 för grupplektion, även det i tränarens ridhus. Max 5 ekipage vid gruppträning.
 
De tränare jag rider för kostar ca 400 - 500 kr. Då är det 30 minuter. Oftast brukar vi dock rida två och två därför och då får man rida 1 timme för samma pris, vilket jag föredrar.
 
Sist jag tränade för min favorit tränare tog hon 350kr för 30minuter.
Men det var två år sen så misstänker att hon höjt priserna nu när jag ska börja träna igen.
 
Mina tar 550 och 250. den för 550 rider jag själv för men när hon har haft gruppträningar så tog hon 250. den som tar 250 har gruppträningar.
50 min privat och 60 min grupp. västragötaland
 
Jag betalar 45 dollar för en halvtimme privat eller det samma för en timme halvprivat (delar lektionen med en person vars unghäst jag rider regelbundet så det är jättenyttigt att se hur tränaren hjälper det ekipaget att lösa problem). Tycker det är absolut rimligt. En timme privat kostar 65. Får konstant instruktioner och varje lektion slutar med övningar att öva på på egen hand till nästa lektion. Väldigt nöjd med min tränare.

Red tidigare på ett ställe där tjugo minuter kostar 100 dollar. Visserligen är de internationella GP-ryttare men "make the circle rounder" är inte värt 100 dollar för mig. Bara för att man kan rida kan man inte nödvändigtvis undervisa väl.
 
Betalar 300 eller om det var 350kr för 45-60 min lektioner, utsatt tid är 60 min men känner vi att det räcker efter 45 så ger vi oss där. Vi kan även gå över tiden om det behövs, allt för att få ett bra avslut på lektionen.
Rider lektionen hemma i mitt stall, resan ingår i priset då vi bor i samma kommun. :)
 
Dressyr - 250kr för ensamlektion 30 min, eller 350kr för 450 min. Kan också välja att rida 2st i min för 200kr/pers. Utbildad hippolog. Betalar också 50kr i reserersättning för att hon kommer till vårt stall.

Hoppning - 230kr för grupplektion (2-4 pers) i 60 min. Ibland blir vi 5 pers men då förlängs träningen med 30 min. Utbildad B-tränare i hoppning. Kommer till närliggande anläggning och tar inte ut reseersättning då hon bor väldigt nära.

I västragötaland. Inte såååå långt från GBG

Ändra för att lägga till plats
 
Jag står uppstallad hos min tränare som bedriver både träningsverksamhet här och på andra orter, samt har verksamhet inridning/tillridning/tävling/visning av andras hästar etc.
Betalar 250 för 30 min privatträning och 350 för 45 min privatträning.

Bor i Östergötland och gott om tränare i området .
 
Betalade min dressyrtränare 450kr då hon kom ut till stallet. Privatträning och det tog den tiden det helt enkelt tog.
 
Jag tar själv 200:- och då rider de flesta 45 minuter, men varierar beroende på dagsform. Är inte formellt utbildad och men tävlat MsvB och är (snart) domaraspirant.

Tränar för en C-tränare som tar 350:-/halvtimme alt 400:- för 45 minuter. Har som mest betalat 900: för en timme när vi red i par för en landslagsryttare.
 
Jag betalar 210 kr för 60 min, då rider vi två och två. Om jag åker till stallet där min tränare jobbar kostar det 250 kr för 60 minuters privatlektion (inkl ridhusavgift) Jag kommer ursprungligen från Stockholms trakten så jag tycker det är galet billigt! :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 116
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 965
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
913
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 051
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp