Rimlig kostnad för träning

Ska väl tilläggas dock att jag självklart är medveten om att alla inte bor i områden där det finns gott om tränare . Jag har lyxen att bo i ett län med många , men så är det ju inte för alla !
 
Är det alltså en tränare du rider för regelbundet varje månad ?
Jag hade aldrig ever, tyckt det varit varesig värt det eller möjligt .
Om det är en tränare man rider för någon enstaka gång då och då - ok .. Fast knappt ens då faktiskt :cool: Jag kan tänka mig att betala det typ 2 ggr/år för att rida för en elit topp tränare . Möjligen, men isåfall utifrån ett klart uttalat syfte /tanke för min del varför - avstämning/kul lyx /xxx (välj själv anledning) :)

Som vanlig hobbyryttare även om man tävlar osv känns det helt absurt att betala så mycket på regelbunden basis för 40 minuter. Som en sådan ryttare finns det mer värde i att kunna träna mer regelbundet för en duktig tränare vilket det faktiskt finns många av tycker jag utan att de tar 700 kr för 40 minuter :confused:
Ja, det är varje månad... Men jag säger ju att det är orimligt egentligen :p
Det är i alla fall hemma i vårt eget ridhus. Och jag har inte något alls emot att det inte blir så ofta, däremot börjar smärtgränsen för vad det får kosta med en träning, liksom i allmänhet, vara nådd.
Men det kryllar inte precis av andra bra tränare häromkring, så vad ska man göra... :cautious:
 
@LenaH jag missuppfattade nog dem, mycket möjligt, har inte frågat heller.

Man jag tycker det är klart rimligt med mina 5-600 kr om jag slipper störa någon annan.
 
Det var en kick off inför säsongen, så då är det ju hotellkostnader och sånt som ska betalas..
Är det engångssaker är det ju en annan sak tycker jag, men det jag tänkte på är inte den kursen utan vanlig träning varannan vecka.
Det är väldigt bra träningar oftast men jag tyckte att det var i överkant redan tidigare när jag red för samme tränare på ett annat ställe och det kostade drygt 400 att rida i grupp.
 
Skåne, utbildad C-tränare som själv tävlat GP.
400:- för en timmes träning hemma hos oss. 350:- om jag kör iväg till ridhus närmare henne. Inga gruppträningar då det är svårt att få till bra kvalitet!
 
Olika beroende på tränare.
300:- en halvtimme varannan vecka för en tränare.
1000:- för en timmes träning för en portugisisk tränare (kommer en gång i månaden).
 
Red för en landslagsryttare i helgen. Kostade 550:- för 40 minuter och då red vi i par. Helt ok! Sen att vi måste betala 150:-/pass för att rida i ridhuset känns lite saftigt känner jag. Men det är riktigt fint underlag och det kan jag gott betala för :D.
 
Jag ska träna i helgen för en C-tränare i dressyr. Hon tar 300 kr för 30 min / häst. Hon kommer ut till stallet och tar 300 kr för det i reseersättning.

Jag vet en tränare här i närheten som tar 800 kr för 40 min.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 133
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 993
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
921
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 087
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp