Rimligt pris för vaccination + tandkoll?

Är väl inget konstigt egentligen, samma när jag tar hundarna till vet så har de en "grundtaxa" som man får betala vad som än är anledningen till att jag är där.
jo medveten om grundtaxa, men jag opponerar mig mer mot att det är 2000:-, vår vet tar 340:- plus moms....
 
Men vad ska er vet leva på? 340 kr blir ju inte mkt kvar i lön till vet.[/QUOTEMan tar ju självklart betalt för det jobb man sen lägger ner, men man kan ju inte ta 2000:- vare sig det finns nått och göra eller inte.Vår vet tar grundtaxan, inställelse samt milersättning sen tillkommer arbetet (det som faktiskt utförs), samt den medicinerings som behövs
 
Vanlig veterinär. Eftersom min har så fint bett och okomplicerad mun ser jag ingen orsak till att anlita en hästtandläkare. Skillnad vore det om hon krävde högre kompetens för munrelaterade problem.
Å andra sidan så kanske det behövs en expert för att göra den bedömningen, eller åtminstone sedering och en grundlig koll (vet inte vad din vet gjorde. Tandläkaren har använt munstege, spolat rent och sedan spegel för att se.
 
Å andra sidan så kanske det behövs en expert för att göra den bedömningen, eller åtminstone sedering och en grundlig koll (vet inte vad din vet gjorde. Tandläkaren har använt munstege, spolat rent och sedan spegel för att se.

att veterinär utbildad på tänder sederar, spolar, använder munstege och spegel förutsätter jag om de erbjuder tandvård ?
Kanske är bortskämd men i min värld är det givet ? :confused:
 
att veterinär utbildad på tänder sederar, spolar, använder munstege och spegel förutsätter jag om de erbjuder tandvård ?
Kanske är bortskämd men i min värld är det givet ? :confused:
Nu gällde det en veterinär som framgår av det jag citerar och än mer i tidigare inlägg i kedjan
 
Nu gällde det en veterinär som framgår av det jag citerar och än mer i tidigare inlägg i kedjan

Eh ? Ja det vet jag att du svarat på ang @spinxx kommentar ?
Mitt svar är ju en kommentar utifrån det varken mer eller mindre så jag vet inte riktigt varför du tycker min reflektion är konstig i sammanhanget - det är en följdreflektion/respons på ditt inlägg helt enkelt .
 
@Lobelia Jag förstår vad du menar. Men håller inte med :)

Åter igen; Vanlig veterinär. Ej hästtandläkare.
Det hon gjorde var:
  • Installation av huvud-kudde på avsedd plats (hon byggde en enkel tandkolls-plats i en av uppställningsplatserna.)
  • Kraftig sedering
  • Munstege.
  • Spolning.
  • Okulärbesiktning med spegel.
  • Slipning med maskin.
  • Ifyllnad och genomgång av digitalt tandkort som jag fick på mailen dagen efter tillsammans med fakturan.
Detta är också vad min tidigare (inte heller tandläkar-utbildade) veterinär gjorde när han kom ut till oss. (Bortsett från första och sista punkten, det var nytt för oss med denna nya veterinären).
Jag har aldrig varit hos eller tagit ut tandläkare till henne eftersom jag aldrig upplevt några problem med hennes mun/matsmältning eller annat som kan kopplas ihop med tänderna. Hon är 11 år i år.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 797
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag håller på att köpa min första egna häst och förundras lite över hur prisläget verkar ser ut om man studerar hästannonser. Jag måste...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
10 283
Hästvård Hej, jag har sökt runt lite i forumet här och på nätet för att få en uppfattning om vad som är en rimlig/normal kostnad för en...
2
Svar
23
· Visningar
4 542
Senast: minimal
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 333
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp