Rimligt pris Morris & Nolan 2003

BlackRiver86

Trådstartare
Vad anser ni vara ett rimligt pris för en äldre Morris & Nolan Gold collection tillverkad 2003? Den ser fin ut i läder och stroppar på bild, samt ska enligt uppgift vara hel och fin i bom och stoppning.
Den är ju ändå 15 år gammal...
 
Svårt att säga specifikt hur mycket den är värd utan du får kolla hur mycket en liknande säljs för på salusidorna, hur pass mycket slitage som finns, hur lädret är skött, hur bossa/kanal ser ut, när den stoppades om senast, färg, storlek och vidd :)

Kan vara allt från 2000-10000 kr.

Rätt pris är det som någon är beredd att betala, och du är beredd att släppa den för.
 
Svårt att säga specifikt hur mycket den är värd utan du får kolla hur mycket en liknande säljs för på salusidorna, hur pass mycket slitage som finns, hur lädret är skött, hur bossa/kanal ser ut, när den stoppades om senast, färg, storlek och vidd :)

Kan vara allt från 2000-10000 kr.

Rätt pris är det som någon är beredd att betala, och du är beredd att släppa den för.
 
Det är som sagt jag som är köparen och det finns inga andra i den storleken ute på begagnatmarknaden att jämföra med så därför passade jag på att fråga här :)
Säljaren hade satt priset 6100, jag bjöd 5000 och säljaren tyckte det var OK.
 
Det är som sagt jag som är köparen och det finns inga andra i den storleken ute på begagnatmarknaden att jämföra med så därför passade jag på att fråga här :)
Säljaren hade satt priset 6100, jag bjöd 5000 och säljaren tyckte det var OK.

Låter rimligt med runt 5-6 papp för en så gammal sadel oavsett skick, i kombo med att märket inte är så ”modernt” .
 
Kolla noga så att bommen i den är hel innan du köper! Köpte själv en begagnad M&N sadel som det visade sig att bommen var av i framvalvet på. Enligt sadelmakaren som upptäckte detta är det ett relativt vanligt problem på detta märke.
 
Vad anser ni vara ett rimligt pris för en äldre Morris & Nolan Gold collection tillverkad 2003? Den ser fin ut i läder och stroppar på bild, samt ska enligt uppgift vara hel och fin i bom och stoppning.
Den är ju ändå 15 år gammal...

Sålde en från 2015 i superskick för 13 000:- M&N ligger inte högt i värde så jag hade prutat på priset men känner du och säljaren att 5k är lämpligt så är det väl bra att ni är överens?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 720
Senast: jemeni
·
Utrustning Vår arab har hos oss gått med en äldre Morris &Nolan sadel (allround/hopp) 15/32 med u-format koppjärn. Den passar perfekt och är säkert...
Svar
0
· Visningar
571
Senast: Aifos
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
12 249
Senast: Bobloblaw
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 409
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp