"Ringklocka" till ridhuset vid tävling

cewe

Trådstartare
Såg på Hippson att det ev från och med nästa år blir obligatoriskt med ljudsignal vid hopptävlingar

Vi har någon gång i forntiden haft en sådan men den slutade fungera för flera år sen (före min tid tom)
För att förekomma istället för att förekommas undrar jag nu om någon här på Buke vet vad jag ska leta efter????
 
Sv: "Ringklocka" till ridhuset vid tävling

Beror väl lite på hur avancerat ni vill ha det och vad ni har för ljudsystem installerat, men någon form av vanlig dörrklocka (som inte har det där klassiska ekande ljudet utan nåt mer bzzz-ande) borde ju fungera rätt bra som en enkel lösning på inomhustävlingar iaf.
 
Sv: "Ringklocka" till ridhuset vid tävling

måste det vara elektriskt? Annars räcker det väl med en "bjällra" eller nått?
 
Sv: "Ringklocka" till ridhuset vid tävling

Är det meningen att en dator ska användas för resultaten? I så fall finns det säkert ringsignaler på internet som kan användas med hjälp av en vanlig datahögtalare eller den ljudanläggning som används för utrop/resultat.
 
Ja vi har dator för tidtagning. Används också till musik via en vanlig 3,5 mm kabel
Det har jag inte tänkt på faktiskt. måste kollas upp helt klart
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
847
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 444
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 849
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp