Robinson 2018

Ni som kan, hur brukar finalene gå till?

Jag läser detta i tv-tablån:
Tidigare deltagare samlas för att diskutera sin tid i Robinson och utse vinnaren. Frågan är om finalisterna spelat sina kort rätt eller om det finns saker som kommer ligga dem i fatet när allt ska avgöras.

Röstar de alltså om vinnaren? Mellan de två sista deltagarna? Då kanske inte Pascal vinner trots allt. För det blir väl mellan honom och Henke eller DK.

Så minns jag att det har varit, ja. Dvs de utslagna röstar på en av två finalister.
 
Ni som kan, hur brukar finalene gå till?

Jag läser detta i tv-tablån:
Tidigare deltagare samlas för att diskutera sin tid i Robinson och utse vinnaren. Frågan är om finalisterna spelat sina kort rätt eller om det finns saker som kommer ligga dem i fatet när allt ska avgöras.

Röstar de alltså om vinnaren? Mellan de två sista deltagarna? Då kanske inte Pascal vinner trots allt. För det blir väl mellan honom och Henke eller DK.
Räkna inte ut Dessi och Ida. Båda två har vunnit tävlingar.
 
Vem tror ni tar hem det? Jag får det till att både DK och Henrik har en tredjedel var av rösterna "givna" och att det finns en tredjedel som är svår att säga någonting om. Magkänslan säger att fler av den sista tredjedelen kommer se Henrik som en mer värdig vinnare, samtidigt får DK välja bort en som ska rösta.
 
Vem tror ni tar hem det? Jag får det till att både DK och Henrik har en tredjedel var av rösterna "givna" och att det finns en tredjedel som är svår att säga någonting om. Magkänslan säger att fler av den sista tredjedelen kommer se Henrik som en mer värdig vinnare, samtidigt får DK välja bort en som ska rösta.
Jag tror DK väljer bort Johane eller Ida. men jag tror Henrik går segrande ur striden.
 
Hellre Henrik än DK. Men jag tror att de ligger ganska lika, ingen av dem av direkta fiender (utom möjligen att Johane nog var rätt trött på DK).

Dessie såg så stark ut på plankan, men det skulle inte kännas rätt om någon vann för att hon paktat med precis alla.

Och Pascal tog nederlaget bra.
 
Hellre Henrik än DK. Men jag tror att de ligger ganska lika, ingen av dem av direkta fiender (utom möjligen att Johane nog var rätt trött på DK).

Dessie såg så stark ut på plankan, men det skulle inte kännas rätt om någon vann för att hon paktat med precis alla.

Och Pascal tog nederlaget bra.

Jag förstår inte varför det skulle vara diskvalificerande att Dessi paktat mycket om inte annat för att de har haft olika resor till finalen. Lag Nord har haft mycket mindre anledning att pakta öppet. De vann "allt" innan sammanslagningen och visste precis vilka de ville ha ut - de hade en stark pakt som höll hela vägen. Hela laget var enigt. Lag syd var oeniga om vem som borde röstas ut och därav mer diskussion om pakter och sedan var de i minoritet efter sammanslagningen och behövde söka samarbete med någon för att inte åka ut.

Sen ser jag inte problemet med att pakta över huvudtaget, det är en del av spelet.
 
Jag förstår inte varför det skulle vara diskvalificerande att Dessi paktat mycket om inte annat för att de har haft olika resor till finalen. Lag Nord har haft mycket mindre anledning att pakta öppet. De vann "allt" innan sammanslagningen och visste precis vilka de ville ha ut - de hade en stark pakt som höll hela vägen. Hela laget var enigt. Lag syd var oeniga om vem som borde röstas ut och därav mer diskussion om pakter och sedan var de i minoritet efter sammanslagningen och behövde söka samarbete med någon för att inte åka ut.

Sen ser jag inte problemet med att pakta över huvudtaget, det är en del av spelet.
Men man kan ju ha olika åsikter, helt enkelt. För mig är paktandet den absolut tristaste delen av Robinson och skulle önska att det gick att eliminera helt.
 
Men man kan ju ha olika åsikter, helt enkelt. För mig är paktandet den absolut tristaste delen av Robinson och skulle önska att det gick att eliminera helt.
Det jag syftar på är att om exempelvis Ida och Tess bytt lag från start hade Tess inte haft någon anledning att pakta utom möjligen efter sammanslagningen. Olika resor till finalen ger olika behov av att pakta. Utifrån det så känns det orättvist att paktandet enligt dig skulle vara en grund att anse att folk inte borde vinna. Då är bara de som är i en såpass stark pakt från början så de slipper söka vidare allianser värdiga vinnare.


Givetvis får du tycka vad du vill :)

Du kan bara få bort pakterna genom att göra programmet till ett rent tävlingsprogram.
 
Ida och dessie sa väl att ’’en tjej ska vinna’’ blabla och sen när Ida åkte ut ’’Henrik ska vinna’’ så det där med tjej som vinnare av Robinson 2018 gällde bara så länge Ida själv kunde vinna, så falskt :laugh:
 
Sitter och funderar på vem som varit den största profilen för mig. And the winner is - Johane :laugh:

Jag håller helt med, årets behållning o precis sån lite krass humor som jag gillar. Sen att man får dra upp skämskudden när kameran når vissa vinklar vid speedosen....ja, jag gillar verkligen inte tajta åtsittande avslöjande tangamodeller runt nedre regionen på män.
 
Då var årets Robinson över. Hade hellre sett Henrik som vinnare. kan det komma regn nu så jag kan följa Robin Australien??
 
Då var årets Robinson över. Hade hellre sett Henrik som vinnare. kan det komma regn nu så jag kan följa Robin Australien??
Jag hejade på Henrik innan finalen men var glad DK van efter det man hörde om frågorna och svaren.

Det var flera som menade på att Henrik inte var så trevlig som han framställts samt att bråken mellan Johan/Lillemor och DK inte verkade betyda särskilt mycket för de inblandade. Det känns som TV helt missat Henriks manipulativa sidor ( eller åtminstone jag) och att han kanske inte varit som genom snäll som han framställts. Jag trodde att Henrik skulle vinna, att han var allmänt omtyckt.

Folk verkade genuint tycka om DK även om han var lite lat.

Båda var värdiga vinnare.
 
Tja, vad sa de ...

De flesta tyckte att de var rättvist framställda i programmet.

Victoria var tvungen att dra hur orättvis Nick var om hennes engelska ännu en gång. Hon får näthat eftersom hon har killar från Afghanistan boende hos sig.

Jan skriver på en självbiografi.

Marie tyckte finalisterna var likvärdiga och la sin röst på den som behövde pengarna bäst. Och han ska använda en del av dem till en flådigare husvagn.

DK sa att han och Dessi bara var vänner.

Nicoline och Pascal träffades fyra gånger efter Robinson, sen blev det inget mer. Och hon säger att de pratar då och då som vem som helst - medan han säger att han inte har någon som helst kontakt med henne. :laugh:
 
Jag blev glad över Dks vinst men lite förvånad. Mest förvånad över att Henrik verkade vara så pass illa omtyckt om man går på frågorna innan röstningen. Trodde han var älskad av nästan alla och att flera hade svårt för DK. Så fel man kan ha när man ser på ett vinklat program.

Pascal har ny flickvän enligt hans Instagram.
 

Liknande trådar

Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
381
Senast: Praefatio
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 325
Senast: WildHorse
·
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 770
Senast: lil-sis
·
Tjatter Någon mer som tittar? Vad tycker ni om säsongen? Vem hejar ni på?
Svar
7
· Visningar
375
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp