Robinson 2018

Idag utsåg hon ett nytt offer att gnälla på. Pascal. Jag har grymt svårt för henne.
Jag satt och väntade på det, få se hur det blir men jag misstänker att hon behöver någon att kritisera, en enskild eller i största allmänhet. Jag tror inte hon är inte stark nog att inte ha någon hackkyckling eller något att irritera sig på.
 
Carolin skulle dock behöva gå en kurs i anger management :p Träna på att låta saker bara rinna av en.

Jag tycker att Carolin gjorde ETT grundläggande fel i början av konflikten med Jim. Hon försvarade Nick med att "det är väl klart att man ska vara vuxna människor och tala om ifall man irriterar sig på något hos varann." Jag tycker att tvärtom är att vara vuxen - alltså att hålla inne med personliga saker man retar sig på hos andra. Att Victoria pratade engelska är ju just en irritation på något personligt, inget som påverkar tävlingarna.

Men sedan tycker jag inte att hon varit så farlig, jag ser det mer som att hon svarade på Jims ständiga oförskämda påhopp.
 
Tycker det blir då pinsamt när pascal slår sig för bröstet konstant. Jag tyckte först att det var en frisk fläkt, skönt med någon som inte är så förbaskat svensk, lagom o jante liksom.

Undra vad Nicoline tänker om det. Hon är ju ganska framgångsrik i sitt vardagliga liv med det hon gör om jag förstått rätt (och är förmodligen riktigt smart) men som -vad det ser ut som i tv- verkar vara så himla ödmjuk och visar inget behov av att vara högsta hönset. De hänger ju rätt mycket ihop, undra om hon kommer ledsna.

Pascal får ju givetvis vara som han är men kan förstå om det blir lite irriterande när man bor på en ö, är hungrig och lever in på varandras skinn. Carolin skulle dock behöva gå en kurs i anger management :p Träna på att låta saker bara rinna av en.

Nicoline är den i det laget jag gillar bäst och gärna vill se mer av. Annars känns det som att de bara är grälsjuka, vill intrigera och tjafsa. I det andra laget finns det betydligt fler människor som känns trevliga, normala och som man nästan hade velat umgås med på riktigt.
 
Nicoline är den i det laget jag gillar bäst och gärna vill se mer av. Annars känns det som att de bara är grälsjuka, vill intrigera och tjafsa. I det andra laget finns det betydligt fler människor som känns trevliga, normala och som man nästan hade velat umgås med på riktigt.
Åh, men Dessie verkar väl genuint trevlig också? Och DK.
 
Åh, men Dessie verkar väl genuint trevlig också? Och DK.

DK är bäst, men han är ju i andra laget nu? ;) Désirée är säkert jättesnäll och trevlig, men hon är samtidigt en liten intrigmakerska (och ja, det är det programmet handlar om) men just Nicoline känns liksom.... Ödmjuk?
 
DK är bäst, men han är ju i andra laget nu? ;) Désirée är säkert jättesnäll och trevlig, men hon är samtidigt en liten intrigmakerska (och ja, det är det programmet handlar om) men just Nicoline känns liksom.... Ödmjuk?
Ja, det är ju sant att han är nord nu! Håller med om Nicoline, tror kanske inte att hon kommer orka med Pascals bekräftelsebehov i längden.
 
DK är bäst, men han är ju i andra laget nu? ;) Désirée är säkert jättesnäll och trevlig, men hon är samtidigt en liten intrigmakerska (och ja, det är det programmet handlar om) men just Nicoline känns liksom.... Ödmjuk?
Dessie är dock väldigt bra på att läsa av folks känslor och ser var det behövs en liten känslomässig insats. Jag är imponerad av henne.

Nicoline har varit i fokus så lite att jag inte har koll där.
 
Vad gäller DK hade jag nog gillat honom mer om han var nån annanstans ifrån. Men jag står bara inte ut med dalmål. :meh: :laugh:
 
Spännande öråd när de inte får rösta på någon av de nya. Om Caroline gaddar ihop sig med samtliga nykomlingar blir det ju fyra mot fyra. Dessutom verkar Victoria bonda bra med Rick? Frågan är vem övriga kommer rösta på, att Pascal/Nicoline/Dessie kommer rösta på Caroline är väl rätt väntat.

Sjukt nöjd med att nord vann. :D
 
Spännande öråd när de inte får rösta på någon av de nya. Om Caroline gaddar ihop sig med samtliga nykomlingar blir det ju fyra mot fyra. Dessutom verkar Victoria bonda bra med Rick? Frågan är vem övriga kommer rösta på, att Pascal/Nicoline/Dessie kommer rösta på Caroline är väl rätt väntat.

Sjukt nöjd med att nord vann. :D
Jag hoppas caroline får lämna.
 
Hur tänker Johan när han vill att nord ska hamna i öråd? Visst, han är immun. Men dels finns ju risken att om man börjar förlora så fortsätter man med det (det är ju syd ett ypperligt bevis på) och i nästa omgång åker han utan tvekan. Dels så skulle han personligen tjäna på att nord vinner allt ända fram till sammanslagning. Efter det kommer ingen bryr sig om honom, för då kommer de ha fullt upp med att sticka knivar i ryggen på tidigare "vänner" = starka spelare.
 
Hur tänker Johan när han vill att nord ska hamna i öråd? Visst, han är immun. Men dels finns ju risken att om man börjar förlora så fortsätter man med det (det är ju syd ett ypperligt bevis på) och i nästa omgång åker han utan tvekan. Dels så skulle han personligen tjäna på att nord vinner allt ända fram till sammanslagning. Efter det kommer ingen bryr sig om honom, för då kommer de ha fullt upp med att sticka knivar i ryggen på tidigare "vänner" = starka spelare.
Kan vara ett tecken på att han ingår i en pakt.
 
Skulle det komma någon ny till lag nord? Jag fattade inte riktigt på förhandstitten, det var sånt kackel runt mig. Tror ni det är någon helt ny, eller kan det bli något byte med att syd ska få en chans att få tillbaka DK?

Jag retar för tillfället ihjäl mig på 1) Johan, 2) Lillemor, 3) Pascal och 4) han den nya som inte är Rick, är det Jan han heter? Samtliga av dem får gärna åka hem.
 
Undrar om Nicolina fortfarande tycker att Pascal är så läcker, eller har de rosa glasögonen tappat färgen?
 

Liknande trådar

Tjatter Robinson är tillbaka, Anders Lundin likaså! Vilka tittar och vad tänker vi?
Svar
12
· Visningar
261
Senast: Piaff
·
Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
383
Senast: Praefatio
·
Tjatter Kan det vara dags att återuppväcka vår gemensamma aktion från 2018? Gemensam regndans. Nån måste göra nåt åt detta elände. Låt det vara...
20 21 22
Svar
431
· Visningar
17 334
Senast: WildHorse
·
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 770
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp