Robotdammsugare

MissFideli

Trådstartare
Jag tänkte spara ihop till en robotdammsugare och behöver tips om vilken jag bör satsa på.
Jag vill ha:
En som går upp på mattor (har inga ryamattor) och gärna över trösklar på max 2 cm.
Inte trasslar ihop och dör av hårstrån. Är den lättrensad, visst, men jag har långt hår och fällande katter.
En som går och laddar själv.
Orkar kattsand (om det är möjligt?)

Finns det nån dylig?
 
Jag tänkte spara ihop till en robotdammsugare och behöver tips om vilken jag bör satsa på.
Jag vill ha:
En som går upp på mattor (har inga ryamattor) och gärna över trösklar på max 2 cm.
Inte trasslar ihop och dör av hårstrån. Är den lättrensad, visst, men jag har långt hår och fällande katter.
En som går och laddar själv.
Orkar kattsand (om det är möjligt?)

Finns det nån dylig?
Vi har ingen katt så kattsand kan jag inte uttala mig om, men övriga kriterier klarar vår Neato Botvac D3. Den klarar normalhöga trösklar och tjocka mattor. Långa hår trasslar in sig i rullen som borstarna sitter på men inte så att maskinen stannar (det är lämpligt att ta bort håren samtidigt som man tömmer dammbehållaren). Den ansluter till wifi så jag kan starta och stoppa den med telefonen och det plingar till i telefonen om den kör fast. Nackdel är att den inte dammsuger allra närmast väggen men det vet jag inte om någon robotdammsugare gör.
 
Vi har ingen katt så kattsand kan jag inte uttala mig om, men övriga kriterier klarar vår Neato Botvac D3. Den klarar normalhöga trösklar och tjocka mattor. Långa hår trasslar in sig i rullen som borstarna sitter på men inte så att maskinen stannar (det är lämpligt att ta bort håren samtidigt som man tömmer dammbehållaren). Den ansluter till wifi så jag kan starta och stoppa den med telefonen och det plingar till i telefonen om den kör fast. Nackdel är att den inte dammsuger allra närmast väggen men det vet jag inte om någon robotdammsugare gör.

Det är inte svårt att göra rent borstarna?
 
Jag har både långt hår och långhåriga hundar. Vi köpte därför en irobot roomba, den har gummivalsar istället för borstar och är extremt lätt att rengöra. Rekommenderas starkt!
Vilken modell har ni?
 
Cleanmate S 800! Tar kattsand men ej grövre grus. Vi har långhårig katt, korthårig hund, kanin som sprätter spån och 2 barn under 3 år. Jag är så nöjd!
Den har även moppfunktion, jag brukar blöta duken lite extra och spraya med rengöringsmedel på den.
Den har tre olika program, dem hittar hem själv och säger till när behållaren är full.
 

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 828
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
12 919
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg och uthängning av mig själv som usel hundägare :o Men såhär. Jag kanske utnämner mig själv till bukes sämsta...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 695
Senast: Korekatten
·
IT & mobiler jag behöver tips på en bra robotdammsugare Krav: max 9,8 cm hög (annars kommer den inte plats under sängen Önskemål: klara av mattor...
Svar
9
· Visningar
1 141
Senast: BaconBob
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp