Röd rosett i svansen

Problematisk

Trådstartare
Jag behöver ha röd rosett i svansen på hästen när vi börjar tävla nästa år. Ni andra som har det, vad har ni för rosett och hur fäster ni den?
Jag har letat efter färdiga rosetter som bara är att sätta fast, och har hittat två alternativ.
Dels såna här, men de känns på tok för små för att vara till nån nytta och är väl mer för knoppar och flätor i manen:
manrosetter-r%C3%96d-20-st-fp.jpg


Och sen såna här, jag gillar inte hur de ser ut men det är väl som det är, men hur fäster man dem på bästa sätt? Verkar vara kardborre, hur fäster man det i svansen?
8839532412958_1198132_a_19577_jpg.jpg


Tredje alternativet är väl att ta med rött snöre och knyta fast i svansen själv, någon som gör det?

Jag vill (såklart) ha det alternativ som syns bäst, sitter säkrast och är lätt att sätta dit. Vad rekommenderar ni? :)
 
Jag har använt rött band som används av skogsägare etc för att märka ut träd. Det är lite pappersliknande och går att riva av med fingrarna. Antingen flätar jag och låter bandet gå med en bit eller så bara fäster jag en gummisnodd i svansen och knyter vid den. Hade tänkt köpa nån snyggare "riktig" men inte hittat rätt så detta får hänga med ett tag till.
 
Jag har använt rött band som används av skogsägare etc för att märka ut träd. Det är lite pappersliknande och går att riva av med fingrarna. Antingen flätar jag och låter bandet gå med en bit eller så bara fäster jag en gummisnodd i svansen och knyter vid den. Hade tänkt köpa nån snyggare "riktig" men inte hittat rätt så detta får hänga med ett tag till.

Jag brukar använda vanliga sidenband, som jag sen sätter fast men en gummisnodd.

Knyter ni rosett då eller låter bara banden hänga? Om ni gör rosett, sitter den bra och syns ordentligt? Eller om ni bara låter banden hänga, syns det bra även på håll?
 
Knyter ni rosett då eller låter bara banden hänga? Om ni gör rosett, sitter den bra och syns ordentligt? Eller om ni bara låter banden hänga, syns det bra även på håll?
Jag brukar knyta bandet på mitten med en brakknut runt gummisnodden. Sen gör jag en lite rosett vid gummisnodden. Det blir som typ bild 2 som TS la in, men med betydligt mindre rosett. Gör den kanske 5-6 cm. Tycker det ser fånigt ut med större. På håll behöver den knappast synas?
 
Jag använder lite vadsomhälst, iom att jag ofta glömmer att ta med en röd rosett och kommer ihåg det på tävlingsplatsen. Röd pappersbit eller plastbit som viks ihop och fästas med gummisnodd funkar prima.

Föredrar faktiskt plastbiten främför "riktiga" rosetter, iom att den tål vatten och kan göras i valfri storlek. :D
 
På min ponny gjorde jag en inbakad fläta i svansen och flätade med rött sidenband. Längst ned när jag fäste snodden gjorde jag en rosett.
 
En snygg röd(med lite vitt och svart) samt en blingad döskalle på. Gör en liten fläta, rosetten på ena "sträng hår), flätar en kort bit under bara så den inte kan glida av :)
 
Jag har köpt rött sidenband, knyter en rosett och sätter fast den med en vanlig man-gummisnodd. :-)
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 461
Senast: Ajda
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 115
Senast: Nevermind
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 115
Senast: Cilva
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp