Röda tryckmärken?

_FiA_

Trådstartare
Jag har upptäckt en skum grej med min kropp. Ni vet att man kan få röda tryckmärken om något suttit åt någonstans på kroppen. Jag får det väldigt lätt nu för tiden, och dem stannar kvar jätte länge! Igår hade jag en rätt ting plast låda i knät i 10 min. Hade märken flera timmar efteråt?

Och ibland kommer jag till jobbet med märken på Kinden efter kudden. Om den varit lite knölig. Som alltså sitter kvar ända till jobbet.

Känns inte riktigt normalt.
 
Jag får också lätt märken, syns till exempel tydligt efter strumpor.

Min bästa vän påstår att det är för att jag dricker för lite. Om jag hade druckit mer hade huden varit "spänstigare".
 
Jag har upptäckt en skum grej med min kropp. Ni vet att man kan få röda tryckmärken om något suttit åt någonstans på kroppen. Jag får det väldigt lätt nu för tiden, och dem stannar kvar jätte länge! Igår hade jag en rätt ting plast låda i knät i 10 min. Hade märken flera timmar efteråt?

Och ibland kommer jag till jobbet med märken på Kinden efter kudden. Om den varit lite knölig. Som alltså sitter kvar ända till jobbet.

Känns inte riktigt normalt.

På djur kollar man ju om de är uttorkade genom att dra i huden. Den ska lätt gå tillbaka. Om den "stannar" i vecket man bildat betyder det uttorkning. Inte alls det är säkert att det är samma med människor, men värt att kolla :)
 
Givetvis blev det något fel med rubriken. :p

Okej ska testa att dricka mer och se om det blir någon skillnad
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 112
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 464
Senast: fejko
·
Hundträning Min unghund har mani på att äta precis allt han hittar och igår fick jag prata med en veterinär för att han bajsade ut en bit plast han...
2
Svar
32
· Visningar
6 592
Senast: Lillefrun
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
4 898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp