nightcrawler

Trådstartare
Behöver köpa nya handskar och har bara haft Meredith Michaels Beerbaum där jag råkat fördärva gripen i tvätten samt ett par Grip fleece som jag kört med året om. Vilka andra modeller ger bra grepp?Av modellerna under 400kr. Över 450 är inte intressanta.
 
Jag har haft några par Roeckl Vesta som jag visserligen gillade, men som slets ut ganska fort (både grippen och fingertopparna). Använder numera handskar från Schwenkel istället, tror modellen heter Sportstyle. De är snarlika Vestan, men har (på mig) bättre passform och hållbarhet, jag får mindre "tyg i handflatan" med dessa, samt att mina långa naglar inte ens börjat göra hål i fingertopparna efter ett par års (!) användande. Jag använder både de fodrade och ofodrade. Tror också de ligger något lägre i pris än Roeckl. Har t.o.m extra par liggandes som jag inte börjat använda, köpte de i "förebyggande" eftersom jag annars sliter handskar värre än något annat. Kan vara värda att kolla på i alla fall! :)
 
Jag har inte hittat några som jag gillar mer än roeckel tyvärr. Har ett par hv polo som funkar men tycker roeckl är bättre. Gillar grippen och dom passar mina händer. Tycker dom flesta är antingen hala eller osköna att använda.
 
Jag har inte hittat några som jag gillar mer än roeckel tyvärr. Har ett par hv polo som funkar men tycker roeckl är bättre. Gillar grippen och dom passar mina händer. Tycker dom flesta är antingen hala eller osköna att använda.
Ja, det kan ju vara väldigt individuellt det här med handskar (därför tur att det finns så många! ;)). Ser inte så ofta Schwenkel i fysiska butiker (köpt mina på mässor) så det kan ju kanske vara svårt att prova. Men springer du nån gång på dem så passa på att prova :up: Jag gillar som sagt Roeckls Vesta, men jag är också rätt ekonomisk.. Hittar jag handskar som är billigare och håller bättre, men som jag i övrigt upplever som samma handske - då kör jag på dem :angel:
 
Ja, det kan ju vara väldigt individuellt det här med handskar (därför tur att det finns så många! ;)). Ser inte så ofta Schwenkel i fysiska butiker (köpt mina på mässor) så det kan ju kanske vara svårt att prova. Men springer du nån gång på dem så passa på att prova :up: Jag gillar som sagt Roeckls Vesta, men jag är också rätt ekonomisk.. Hittar jag handskar som är billigare och håller bättre, men som jag i övrigt upplever som samma handske - då kör jag på dem :angel:
Jag hittade några affärer på nätet nu som hade schwenkel. Funderar på att prova. Hur är storlekarna? Jag har 7,5 i roeckl.
 
Jag hittade några affärer på nätet nu som hade schwenkel. Funderar på att prova. Hur är storlekarna? Jag har 7,5 i roeckl.
Jag har alla handskar i stallet, men jag är hyffsat säker på att jag har 6,5 i båda! Ska se om jag kommer ihåg att kika sedan när jag ska dit. Vintermodellen (med fleecefodring) upplevde jag lite trång i början, men den satt efter ett par gånger som en smäck den med :up:
 
Gillar Roeckl men har på senare år blivit besviken på deras hållbarhet. För mig har de slits ut alldeles för snabbt för det priset.

Så nu kör jag på BR s handskar. Känns lika Roeckl i gruppen men för 2 gånger så lågt pris och håller längre. Finns som varmfodrade och vanliga. Jag köper mina på Granngården kostar ~180kr
 
Jag älskar Roekl men tycker också att de slits lite för fort. Trots det så håller jag mig med ett par i 1-2 år ändå. Tycker de fungerar ok trots slitningar.

De sitter som ett andra skinn vilket är det jag är ute efter. Hittills har jag inte hittat en bra ersättare.
 
Behöver köpa nya handskar och har bara haft Meredith Michaels Beerbaum där jag råkat fördärva gripen i tvätten samt ett par Grip fleece som jag kört med året om. Vilka andra modeller ger bra grepp?Av modellerna under 400kr. Över 450 är inte intressanta.
Roeckl är de bästa handskarna jag haft, de jag har nu har hållit i många år trots flitig användning. Jag har en av de billigaste modellerna, Roeckl Grip och vad jag har hört av andra så lär de vara en av de som håller bäst också.
 
Vill tipsa om SSG technical! Supersköna, mycket stretchiga och bra grepp, sitter som "handen i handsken" :rofl:

(edit: om det var vanliga handskar du sökte och inte fodrade?)
 
Jag har gått från att inte kunna rida med handskar alls, till att rida med de billigaste som finns att hitta, till att göra "misstaget" att köpa ett par Roeckl att tävla i. Behöver jag säga att jag ganska snabbt efter det fick köpa ytterligare ett par Roeckl att ha hemma? Jättenöjd. Använder även mina handskar vid promenader vid handen med hästen efter den gången hon kastade sig åt sidan i longeringen och skapade spännande brännsår på mina handflator, så de används i princip dagligen. Är ganska varm av mig om händerna (till skillnad mot resten av kroppen som alltid fryser) så jag har bara den varianten som funkar sommartid. Har annars hört bra om deras vintervariant, Polartec, också.
 
Behöver köpa nya handskar och har bara haft Meredith Michaels Beerbaum där jag råkat fördärva gripen i tvätten samt ett par Grip fleece som jag kört med året om. Vilka andra modeller ger bra grepp?Av modellerna under 400kr. Över 450 är inte intressanta.

Jag är väldigt förtjust i Roeckl. Brukar ha Vesta utan fodring den varma delen av året. På vintern har jag antingen de fleecefodrade eller Wago.
På träning eller varma dagar har jag Madrid.
Har haft några SSG teknical som jag fått. De är lika sköna och bra grepp och glid som Roeckl. Men jag är lite dressyrkonservativ och tycker designen är ful. Får för sportig feeling av looken. ;)
 
Jag ångrar den dagen jag köpte mina första roeckl (50kr på loppis). Finns liksom inte en chans i världen att jag kommer ta på mej några andra igen (möjligen en likvärdig)
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 539
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 451
Senast: Badger
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp