Röd himmel

Ja, tyvärr... :meh:
nja det kan väl även ha helt naturliga orsaker. Damm, vattendroppar pollen etc.
Det kan även röra sig om ljus som reflekteras via moln
Den röda färgen beror på att när solen står lågt på himlen måste solstrålarna gå en längre väg i jordens atmosfär för att nå våra ögon. Ljuset, som består av många färger, filtreras på sin väg genom atmosfären och det röda ljuset är det som klarar sig bäst från att filtreras bort.
 
img_8168.jpg

Blev jättenöjd med denna! Älskar hur fåglarna flyger hihi. Och om jag ska lägga till en låt så är det Kamelot - Soul Society.
 
Nej det har ingenting med föroreningar att göra. Utan såhär års i samband med att solen står så lågt så filtreras de röda vågorna sämre och vi upplever himlen som röd då.

Edit: sen på bollen
 
Nej det har ingenting med föroreningar att göra. Utan såhär års i samband med att solen står så lågt så filtreras de röda vågorna sämre och vi upplever himlen som röd då.

Edit: sen på bollen

Fast det kan bero på föroreningar också. Det var inte alls ovanligt med spektakulära solnedgångar efter Krakataus utbrott 1883 och partiklarna som kastades upp i atmosfären påverkade klimatet negativt världen över (temperaturen normaliserades inte förrän 1888).
 

Liknande trådar

Hemmet Uttag och strömbrytare som passar till 1900-talshus? I huset är det just nu väldigt blandat med gammalt från gissningsvis 60-talet...
Svar
14
· Visningar
424
Senast: Praefatio
·
Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
563
Senast: Åsa A
·
Hemmet Har en drygt 1 år gammal Tarkett våtrumsmatta i badrummet. Katten gillar golvvärmen och jag har därför satt en kattbädd under kommoden...
Svar
5
· Visningar
605
Senast: Rie
·
  • Artikel
Hästnyheter Festen pågår för fullt inne på Grand hôtel i Stockholm. Hippsons reporter och fotograf Jennie Börs var på plats och fångade gästerna när...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp