Rökt skinka till katt?

mackan

Trådstartare
Mina två katter älskar rökt skinka. Kan man ge dem detta, isåfall hur sparsamt? De brukar få det som godis, en extra liten treat.
Den ena katten behöver inga kalorier i onödan, då han är rund och trind. Den andra är väldigt smal och skulle må gott av lite extra kalorier. Hon är dessutom väldigt kräsen, men just skinkan är hon tokig i. Därför undrar jag om mängd, och om det är ngt skadligt för dem om man ger för mycket, och hur mycket som är lagom isåfall?

det är rökt lönneberga skinka som gäller, inga andra sorter duger, och kanterna måste tas bort för att det ska duga. :angel:

:bow:
 
Sv: Rökt skinka till katt?

Nej, som godis är det ingen fara. Kanske lite för salt som foder betraktat och definitivt för kaloririkt för en tjockis...
 
Sv: Rökt skinka till katt?

Tack. Jo för rundis del så blir det ytterst små bitar som delas ut som godis. Och just att jag fattar att det inte kan räknas som "mat" riktigt. Men lillis skulle gärna smälla i sig stora blaffor som godis om hon får, hon slår näst intill saltomotaler baklänges för att få en bit, och det säger inte lite, eftersom hon är så otroligt kräsen. Och eftersom hon är så smal, och kräsen lika fanken, så skulle kalorierna göra henne rätt gott..... så jag undrar liksom vad maxgivan även om det fortfarande är godis, är - om man skall vara försiktig och bara ge typ 3 små bitar, eller om hon kan få smälla i sig en halv skiva eller vad.....

tack :bow:
 
Sv: Rökt skinka till katt?

Pratar vi såna där tunna påläggsskivor? Då kan du gott ge en skiva till tunnisen! Om dan, alltså..! :D
 
Sv: Rökt skinka till katt?

Ja precis såna. Okej, toppen! Har inte vågat ge så mkt, men då ska jag göra det! tack :bow:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 208
Senast: mackan
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 618
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 850
Senast: cili
·
Kropp & Själ Ok. Det här tar emot något otroligt att skriva men jag vet varken ut eller in längre. Börjar känna mig smått desperat. Jag funderar...
Svar
9
· Visningar
1 274
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp