Bukefalos 28 år!

Rolig "virus"varning... (virus som CNN och Microsoft)

Sammet

Trådstartare
Jag fick ett mail idag (två likadana tom.) som varnar mot "virus".
(det är ett spammail).



Förmedla till alla dina kontakter snarast!!
Var uppmärksam under de närmaste dagarna: öppna inte några budskap med en
bilaga med titeln 'Vykort från HALLMARK' oberoende vem som har skickat det
till dig!
Det är ett virus som öppnar en vykorts-bild, som 'bränner' hela
C-hårddisken i din dator!
Detta virus kommer att tas
emot av någon som har din e-postadress i sin kontaktlista. Det är
anledningen till att du måste meddela alla dina kontakter! Det är bättre
att få detta budskap 25 gånger, än att ta emot viruset och öppna det!!


Om du får ett mail kallat POSTCARD, trots att det skickas till dig från en
vän; öppna det inte!! Stäng av datorn omedelbart!!!


Detta är det värsta virus som aviserats av CNN.
Det har varit indelade efter Microsoft som den mest destruktiva viruset någonsin!!

Detta virus upptäcktes av McAfee nyligen, och det finns ingen reparation
ännu för denna typ av virus!
Detta virus förstör hårddisken, där
vital information hålls!!!

Meddela alla dina vänner.
KOM IHÅG: Om du skickar till dem, kommer du att gynna alla.

Med vänliga hälsningar

XXX (det stod underskrivet med ett namn)
 
Sv: Rolig "virus"varning... (virus som CNN och Microsoft)

HMm läste fel, de kanske inte menade att CNN var ett virus, men jag uppfattar det som om de tycker Microsoft är det)
 
Sv: Rolig "virus"varning... (virus som CNN och Microsoft)

Jag får spammail "från" DHL och ett annat företag som jag inte kommer på just nu.
Min spamfighter går i spinn på varje meddelande och skrämmer slag på mig med sitt varningstjut.
Jag är så less på all spam, fattar inte vitsen?
Hur dum tror de att man är?
 
Sv: Rolig "virus"varning... (virus som CNN och Microsoft)

Jag forstar inte heller vitsen med det.
Man far ju sadana om och om igen.. om nagon hade velat sa hade de val skickat ut viruset med ett sadant.

Daremot hatar jag det viruset man kan fa pa msn.
 
Sv: Rolig "virus"varning... (virus som CNN och Microsoft)

Far man viruset sa skickar det automatiskt till alla ens vanner (nar man ar inloggad) ett medelande via msn som sager, "titta pa dennna bilden av oss", eller "du maste bara titta pa denna lanken", har ett par olika osm den anvander.
Klickar man pa den sa far man ett virus som pajjar hela harddisken om man inte ar snabb med att logga ut och gora vad man nu gor med virus.
Det gar dessutom att inte urskilja att det ar ett virus som skickar det eller en van, sa nu fragar jag alltid (oftast) vad ar det du vill att jag ska titta pa, sa att jag inte klickar av misstag. :p
Japp jag har fatt den en gang (fick i princip kasta datorn), andra gangen fick min syrra den, da stangde vi helt enkelt ner datorn och sa har vi en nordig morbror som hjalpte oss.
Jag tror aven han plockade i sar den kassa datorn och hade nagon mojang att stoppa in harddisken i, sa att han fick over en del bilder och sadant (jag kan verkligen inget om datorer).
 
Sv: Rolig "virus"varning... (virus som CNN och Microsoft)

Jag är så less på all spam, fattar inte vitsen?
Hur dum tror de att man är?

Inte jag heller, så totalt värdelöst.
Fast visst, det finn säkert några ärthjärnor som går på det garanterat!

Jag har börjat fått hur mycket mejl som helst att jag vunnit massor av pengar. Det är alltifrån 75.000 till flera miljoner. Låååånga mejl om hur jag ska gå till väga osv. Lämna till kontonummer här, personnummer där och pust ja..
Dock är jag lite förvånad, jag har inte fått några pengar ännu..:angel::rofl:
 
Sv: Rolig "virus"varning... (virus som CNN och Microsoft)

Men det fattar du väl att du måste ge dem kontonr för att de ska kunna föra över pengarna. ;)
 
Sv: Rolig "virus"varning... (virus som CNN och Microsoft)

Jamen jaha.. Det hade jag missat. Attans!
Jag som skulle bli miljonär! :(
 
Sv: Rolig "virus"varning... (virus som CNN och Microsoft)

Far man viruset sa skickar det automatiskt till alla ens vanner (nar man ar inloggad) ett medelande via msn som sager, "titta pa dennna bilden av oss", eller "du maste bara titta pa denna lanken", har ett par olika osm den anvander.

Det kommer även meddelanden från personer som inte är inloggade!
Det bästa är att be dom personer som dessa meddelanden kommer ifrån att byta lösenord. För ett bland dom första som kom var nåt i stil med att "klicka här så ser du vilka som blockat dig & sen så måste man logga in på vad som ser ut som hotmail & då har dom lösenordet :)

Så att byta lösen med jämna mellanrum skadar inte
 
Sv: Rolig "virus"varning... (virus som CNN och Microsoft)

För ett bland dom första som kom var nåt i stil med att "klicka här så ser du vilka som blockat dig & sen så måste man logga in på vad som ser ut som hotmail & då har dom lösenordet

:eek: Såna mail har jag fått flera ggr (men nu är det länge sen sista). Tur att jag inte var intresserad av att se vilka som blockat mig...:cool:
 
Sv: Rolig "virus"varning... (virus som CNN och Microsoft)

:eek: Såna mail har jag fått flera ggr (men nu är det länge sen sista). Tur att jag inte var intresserad av att se vilka som blockat mig...:cool:

Skulle ändå byta lösenord så jag provade den, man fick inte reda på vilka som hade blockat en..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp