Roliga ord från dom lite "okunniga".

Äntligen någon som (utan att jag behövde fråga först) gett mig insikt i VARFÖR man tillverkat de där släpen.
Det är samma som enhästars släp, sto med föl eller en häst. Dvs inte de gamla små med 2 smala spiltor som man ändå inte får lasta mer än en häst i ;).
 
Igår red jag i ridhuset, där red även en yngre tjej på en ponny, en annan yngre tjej instruerade ponnyryttaren. De hoppade ett lågt kryss och hästen landade i fel galopp, varpå den tjejen som instruerar säger "ha mer fart mot hindret så hästen landar i rätt galopp"... :banghead: jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, men det är inte riktigt så det funkar. :p
 
Jag har haft häst hela mitt liv,min man vart intresserad när jag höll på,och nu i våras så beslutade vi oss för att han skulle ha en egen häst,och vi hittade den perfekta läromästaren. Han är duktig med allt som ska göras,han fixar stallet helt själv,och gör i ordning hästen helt själv,jag bara extrakollar så allt sitter som det ska.

I Söndags skulle vi ut en sväng,han skulle rida hans häst,och jag skulle promenera med min 2-åring.

Han fäller ner stiglädret och svingar sig upp,sen ser han helt förvånad ut och utbrister: Hallå,du får komma och hjälpa mig här med pedalen! :eek:

Jag såg ut så här: :confused:

Efter nån sekund av förvirrning från oss båda så inser jag att han menar stigbygeln på andra sidan,det var inte nedfälld! :rofl:

Fyll på! :banana:

Fast det låter ju precis lika roligt att du säger "fälla ner" om stigbygeln! :rofl:
 
Såg på "Veterinärerna" idag tillsammans med sambon. En häst var halt, och diagnosen fick min sambo att sätta kaffet i vrångstrupen...:
"Den hade galla i hoven!!! Hur kan det vara möjligt?!? Galla har man ju i gallblåsan?"

Eh, ja, den hade kanske runnit ner i hoven, vad vet jag...? :cool: Skrattade så jag grät iaf...:rofl:
 
Folk häromkring skrattar åt mig som rider med "reservhäst", alltså handhäst.

Ja liknande kommentarer har jag också fått när jag red mycket med handhäst. Ibland tröttnade jag och gav dem svar på tal. Sa att en reservhäst är ju praktiskt om den här vilden jag sitter på slänger av mig och sticker. Då måste man ju ha något att ta upp jakten med. Då blev de oftast tysta och backade ifrån min vilda häst som i själva verket var världens snällaste gammelman på den tiden.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 059
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp