Rotavdrag, jordbruksfastighet??

Sv: Rotavdrag, jordbruksfastighet??

Det är som vanligt alltså.
Du begriper inte.

Aja, det var ju väntat.

Ja jag är ledsen men den höga nivån på ekonomi fattar jag inte, den att jämföra olika värden inom olika grupper och olika förutsättningar. för så funkar det inte ute i verkliga livet...fast hyresgästföreningen stödde ju löntagarfonder med....:o
 
Sv: Rotavdrag, jordbruksfastighet??

Men så fungerar det när man driver företag.
Hyresbolag är ju företag.

Hur klarar du dubbel bokföring med olika konton och debet och kredit?
 
Sv: Rotavdrag, jordbruksfastighet??

Men så fungerar det när man driver företag.
Hyresbolag är ju företag.

Hur klarar du dubbel bokföring med olika konton och debet och kredit?

debet är till vänster och kredit ä r till höger, mot byrån...driftsbyrån.:D
och vad det gäller dubbel bokföring...är det inte så att du ska jämföra samma typ av poster bokförda på 2 ställen? och det ska stämma då? hur skulle det funka om man jämförde olika poster som vore felbokförda, för det är ju vad hf gör.

och det fungerar bra tack, jag leasar inga maskiner, blir dyrare än att köpa själv eller samverka med grannar.
det gäller ju lägenheter med, de blir dyrare än ägda bostäder, men det beror inte på finansieringen utan på att det blir ytterligare minst en part med, som måste betalas...
 
Senast ändrad:
Sv: Rotavdrag, jordbruksfastighet??

Bra.
Då så är du ju bekant med olika konton också, som man bokför på då?

Det konton som du och Alexandra har som diskmaskiner är ofta "vitvaror".
Medan kontot som Hyrskatten (äpplen) handlar om är "skatter".
 
Sv: Rotavdrag, jordbruksfastighet??

Bra.
Då så är du ju bekant med olika konton också, som man bokför på då?

Det konton som du och Alexandra har som diskmaskiner är ofta "vitvaror".
Medan kontot som Hyrskatten (äpplen) handlar om är "skatter".
hyrskatten finns inte med i mitt program men jag kan ju be grannen fråga om tusse...hyrs katten?:D
dä bler nock durt dä?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 813
Senast: Görel
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 075
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 331
Senast: Ajda
·
Juridik & Ekonomi Har en fråga till er allsmäktiga! Jag har huslån, huslånet dras den 25 varje månad då jag fått lön då, dvs så dras det direkt så jag...
Svar
7
· Visningar
1 703

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp