Rullar sig från sida till sida o skriker...

Penny_Lane

Trådstartare
Min katt ligger på golvet o rullar sig från sida till sida samtidigt som hon skriker gnyr o slickar sig. Hon har gått runt i ett par dagar o mjauat väldigt högt. Hon springer 2-3 meter o sen slänger hon sig på golvet o börjar om igen. Vad kan det vara ???
 
hon är 2 i september o inte kastrerad skall kastrera henne i slutet av månaden.. hon har löpt för ca 2 v sedan kan det vara dags igen??? :confused:
 
Det kan vara det, vissa löper väldigt tätt. Har hon ont ngn stans när du tar i henne, slickar hon sig på ett ställe?? :confused:
 
Hon slickar sig lite överallt mest i rumpan.. tvätar pälsen o håller på. Om jag trycker henne på magen läger hon sig på rygg o vänder upp benen.. Hon har börjat köra upp rumpan o springa med bakbenen. Hur 17 får jag tyst på henne..
 
Ja du, det finns nog inte så mkt att göra. :smirk: Öronproppar i öronen kanske. Hoppas att det ordnar sig! Kastrera henne så fort som möjligt.
 
Du får inte tyst på henne förrän hon slutar löpa. Tur att du beställt tid för kastrering. Det är inte kul, jag vet. Men det går över!!
 
heh jotack jag vet har bokat tid lagom till löning. men i morgon åker hon till landet för o bo ensam i ett rum där ingen hör henne.. :devil:
 
Ursäkta om jag missuppfattar det hela nu.... Men tänker du verkligen köra bort katten och stänga in henne i ett rum alldeles ensam?????? Varför????
Det är väl inte hennes val? Har man skaffat en honkatt och inte kastrerat så får man fan skylla sig själv och stå ut med ylet!!! :mad:

Straffa inte katten för att naturen gjort henne så! Ska vi stänga in alla kvinnor med mens oxå eller??? För att de klagar på mensvärk eller tar för lång tid på sig på toa? :confused:

Du får nog vackert stå ut tills kastreringen är gjord, men att straffa katten genom att låta den vara instängd ensam i ett rum, nä, det anser jag vara djurplågeri! :mad:
 
Du missuppfattar det hela. Jag och mina föräldrar har mina tre katter ihopa. O då dom bor på landet o inte behöver oroa sig för vräkning osv så tar dom hand om katterna när dom exempelvis löper som nu eller när jag är på semester eller om lgh skall storstädas. Fördelen är att dom bor i ett nästan 150 kvm stort hs med två våningar o jag i en etta på 44kvm..
 
Men hon ska ändå bo ensam i ett rum, där ingen hör henne eller hur??? Det är inte snällt...... en katt är väl ändå en i familjen och ska kunna röra sig fritt i huset. Och jag tycker inte heller att det är vidare snällt att skicka iväg den så fort den är "jobbig" eller löper, eller man måste städa. I så fall ska man inte ha någon katt! :mad:
 
Ta det lugnt det va. Ho bor i hea huset hos mamma o pappa.. Hon blev jätteglad när hon kom dit till sin syster idag.. Dom galoperade iväg upp o ner i trappan sedan sprang hon o la sig i fönstret o studerade de snygga stallkatterna. Tror nog inte at det lider någon nöd på henne. Hon och hennes syster o bror föddes hos mej för två år sedan när jag tog hand om en katt som farit illa. Sedan kunde jag inte bli av med kattungarna utan fick ta dom själva. Nu när jag flyttade nästan 50 mil bestämde vi att de skall bo hos mej och mina föräldrar lite blandat beroende på vart jag är vad jag gör o hur det ser ut. Tycker att det är ett bra val att lämna hem henne (knappt 10 min med bil)på så sätt kan den KASTRERADE hankatten (hennes bror) få lite andningsutrymme då han är skiträdd för henne o bara springer o gömmer sig eller ligger under täcket när hon löper.
 
heh jotack jag vet har bokat tid lagom till löning. men i morgon åker hon till landet för o bo ensam i ett rum där ingen hör henne.. :devil:

Det var du själv som skrev detta..... Konstigt att man reagerar??!! :confused:
Du skrev inte att hon skulle vara i hela huset någonstans då......

Om du inte klarar av att ha två katter på 44 kvm, utan att behöva lämna bort en av dem lite då och då, och dessutom hankatten är rädd för honan när hon löper (varför inte kastrerat tidigare?????) så kanske du inte skulle ha katt??? Om du nu är så rädd för att bli vräkt för att katten skriker???? :confused:
 
Jag klarar visst ha 2 katter på 44 kvm: men jag tänker mer på katterna. Mina katter tycker att det är jätteskoj att komma hem till mamma o pappa o rejjsa järnet i deras hus o kunna titta på de andra katterna o gå ut lite ibland. Men visst dom kan bo här 365 dagar om året o titta ut genom förnstret på andra våningen resten av sina liv. Om det gör dej glad, o hur snällt är det. Precis som jag vill ha omväxling vill mina två katter ha omväxling ibland.

Min hona är inte kastrerad efter som jag DELS har varit student 50 mil hemmifrån o inte haft råd att kastrera henne så hon har ätit p-piller. Dels har hon inte löpt mer än 3 gånger totalt. Alltså detta är hennes 3 gång. O jag ville INTE kastrera förräns hon hade löpt en gång så att man vet om hon är mogen. (p-pillerna trodde jag hon åt.. men det gjorde hon visst inte) Vad gäller min hankatt blev han skuren för tidigt. O har därför blivit feg o rädd för allt. Det är dock första gången som han blir rädd för henne.

Men jag ber 10 000 gånger om ursäkt för att jag i min enfald inte är en lika komplett kattägare som du och eftersom jag är så elak att jag låter mina katter få semester på landet några gånger i månaden. Det måste vara en hemsk upplevelse. Stackas djur skall genast ringa hälsovårdsnämnden.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
980
Senast: Celinehenn
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 192
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 857
Senast: Sel
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
952
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp