Bukefalos 28 år!

Sv: Rumsren?

cassiopeja skrev:
Just nu känns det som om jag a l d r i g kommer lyckas....
wacko.gif
17.gif


(säger en uppgiven cassiopeja med ett eget kissmonster hemma.... :p )

Hav förtröstan! (Och Martha med!)

Vår herre kissade heeeeeeela tiden. Jag trodde jag skulle bli tokig.

Jag önskar jag kunde skratta lika rått som Tippan - men jag har kisseriet i alltför färskt minne... :crazy:

Maken var övertygad om att denne herre var "extra trög" eller "hade fel någonstans" -- för den gamle gode blandrasen, han var ju en dröm att få rumsren... :angel:

Nu minns vi olika, för jag kommer ihåg att det var lika jobbigt med honom. :crazy: Han var inte alls någon dröm, men det är klart - på sex år hinner man skapa sig fantastiska minnesbilder fjärran från verkligheten.

Jag skulle nog vilja påstå att vår lilleman var i stort sett rumsren när han fyllde fem månader. :bump: (med enstaka olyckor fram till sex månader)

Så snart är era hundar rumsrena! Ha bara tålamod! och räck ut tungan åt elaka Tippan - snart sitter hon själv där med en valp! :devil:
 
Senast ändrad:
Sv: Rumsren?

Jag sprang ut efter lek, mat och sov. Min kissade som en galning i början, och trodde nästan det var något fel. Men sen kom jag på att hon gärna gick och drack vatten lite väl mycket. Så vattenskålen åkte snabbt väck. Och då började hon bli en normal hund :-)
Min var ca 4,5 månader när jag började känna att hon var rumsren. Men sa hon till och man inte såg så kunde det bli en olycka. Men sen hon blev runt 5 månader tror jag inte det hänt något inne.
 
Sv: Rumsren?

HA! Stackars mig hade två valpar med inte ens ett år emellan... Så jag vadade i kiss i flera år kändes det som. Nästa gång ska jag satsa 25.000 och köpa en vuxen hund :angel: (KAN vara värt det alltså... Fast när man tittar på valpbilderna så dör man ju...)
 
Sv: Rumsren?

Min lilla blev rumsren efter en vecka (bra träning hos uppfödare och ett evigt springande för mig och min sambo nätter och dagar igenom)
Men efter en vecka till fick hon urinvägsinfektion och åt medicin. Sen fick vi börja om men det gick rätt fort.
Min kompis staff blev åxå rumsren fort men hon flyttade inom första året och då fick hon börja om på nytt för hunden visste inte hur hon skulle bete sig i den nya lägenheten...
 
Sv: Rumsren?

Va ut med honom efter lek, maten och när han sovit...och några gånger där emellan...det var ju ett väldans spring i början men han lärde sig snabbt att säga till och sedan vid 4månaders ålder var han helt rumsren :)
 

Liknande trådar

Hundträning Om några veckor flyttar det förhoppningsvis hem en liten valp. Då det är min första valp funderar jag mycket över den första tiden med...
2
Svar
22
· Visningar
2 963
Senast: pocreator
·
Övr. Hund University of Lincoln i Storbritannien har just nu en enkät uppe där de bl a vill ta reda på vilka faktorer som spelar in när folk köper...
Svar
1
· Visningar
470
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
2 108
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag är inte hundägare så jag har ingen aning, men är nyfiken och vill veta vad som gäller. Ställer frågan i jagform för att det är...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 581
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp