Rund mikrolåda med ventil i locket för soppa

nickan1

Trådstartare
Jag har sökt lite på nätet efter en rund mikrolåda med ventil i locket för att ta med soppa i till jobbet. Har tre stycken idag som är rejält utslitna. Det enda jag hittar är antingen matlådor i glas och det fungerar inte riktigt för mig att ha med mig av olika anledningar. Eller så hittar jag runda burkar som är för stora, närmare 1 liter och så stor burk känns onödigt att ha. Har någon några tips? Vill ha ventil i locket för att slippa ta av det då det är rätt opraktiskt i en mikro för det blir mycket stänk särskilt på jobbet.
 
Jag har två olika varianter av plastlåda med ventil som båda kommer från Tupperware. Superbra och håller typ en eon :D
 
Jag hittade typ "stora soppmuggar" med lock som har en sån ventil på 10-kronorsmarknaden på Citygross i somras...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 687
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 216
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp