rundsytt träns/kandar

Sv: rundsytt träns/kandar

Dom har jättekonstiga storlekar... Provade ett dubbelsytt träns från dom en gång i stl full, men sidostyckena var typ 5 cm för korta och nosgrimman hade behövt vara 10 cm bredare för att kunna knäppas. Stl full var snarare som ponnystorlek med andra ord..
 
Sv: rundsytt träns/kandar

Okej, kan kanske passa Forsythia då :p ... Har du bild på ditt när du provade det? Hur var lädret?
 
Sv: rundsytt träns/kandar

Nope, har inte bild. Lädret var sådär, fick det billigt (ordinariepris var ca 800, men fick det för 200, hade aldrig betalat 800 för någon av deras träns...)
 
Sv: rundsytt träns/kandar

Va? Det tränset var ju yttepyttelitet i storlek full :crazy: Min häst har full i vanliga fall, och då blev det ju såhär... Men han har inget stort huvud, han är ju bara en haflinger.. Men det var märkt med full..
Måste ha varit en felmärkning då kanske?
 
Sv: rundsytt träns/kandar

Jag har ett sådant som jag har satt en extra nackrem på, bad min granne sadelmakaren att sy en så att den passade tränset. Blev jättebra och jag kom verkligen billigt undan för ett superfint kandarträns!

Hur gjorde du med aachennosgrimman då? Det är ju inte så vackert med "plutten"...
 
Sv: rundsytt träns/kandar

ja det där är ju så jag vill ha fast synd på den vita nosgrimman bara..

lite kul att dom sätt spännerna utåt.. inte så hästvana som tränsat den "hästen" =)

Köp såndär läderfärg (navsvärta?) och färga det vita svart då :idea:

Har läst om folk här som har färgat andra saker svart så det borde väl inte vara omöjligt? Såndär färg skulle väl inte va värst dyr heller tror jag.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 172
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 140
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
725
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 599
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar
  • Kattbilder #9
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp