Bukefalos 28 år!

Rutiner vid graviditet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

Eina

Vad är det för rutiner om man nu skulle visa sig vara gravid? :confused:

Vart "anmäler" man det, och vad händer sen? :smirk:

Tell me, Ni som vet! :bump:
 
Sv: Rutiner vid graviditet?

Du ringer till närmaste barnmorskemottagning/mödravård och säger att du är gravid så sätter de upp en tid för inskrivning. Inskrivningen tar runt en timme och sker ca 10-12 veckor efter din senaste mens. På inskrivningssamtalet frågar de lite hur man mår och om man har några sjukdomar i släkten och så tar de blodprov/urinprov. De kollar inte din mage eller om du är gravid, testerna man gör hemma anses säkra nog. Sen bestämmer man en ny tid, i mitt fall ska jag inte gå på nåt möte förrän efter ultraljudet som görs i vecka 18, dvs nästan i mitten av graviditeten. Det känns lite konstigt att ingen ska kolla upp mig/magen innan dess...
 
Sv: Rutiner vid graviditet?

När jag fick reda på att jag var gravid så ringde jag MVC för att boka in en tid. När man kommer dit så bokar dom in en tid ultraljud som blir längre fram i tiden och tar lite prover som blodprov,blodtrycket.När du hade mens sista gången osv.
Efter det får man komma in nån gång ibland och kolla så allt är bra som blodtryck,höra hjärtat slå osv..
Om man vill så kan man gå på föräldrar kurs...

Det jag minns :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 258
Senast: Sedna
·
Gravid - 1år Jag har fått en tid för att operera kompartment i vänster underben. Operationen sker under narkos. Kommer vara i vecka 19-20 vid...
Svar
14
· Visningar
1 785
Senast: Guldaskig
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 328
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Eftersom jag idag gick in i en nu graviditetsvecka så läste jag i min gravidapp om vad som händer med min kropp och med Bebis. Jag har...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 552
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Shop to you drop, del 4
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp