Ryggsäcksrenässans!

Singoalla

Trådstartare
Vilka Bukare använder rygga? Jag kanske är helt bakom flötet men jag har fått för mig att rygga är någonting man hade i lågstadiet och i vuxen ålder enbart om man ska på hajk. Typ :D Därför har jag i flera år nu släpat laptop, böcker, block mm. i en datorväska med "rem" som man hänger över ena axeln och därmed blivit sne i kroppen, det är bökigt, tungt osv. Nu har min vän upplyst mig om ryggsäcken och dess fördelar så nu ska jag köpa mig en GENAST! Så jag kan promenera och cykla fram och tillbaka till plugg/jobb med allt material utan massa tungt bök och stök.

Jag vill ha en SNYGG RYGGA dock. Vad har ni för ryggor?
 
Gå till en sport/outdooraffär och du hittar hur många snygga som helst. T ex Haglöfs, Lundhags och Osprey. Eller Fjällräven om du gillar lite retro.

(Jag har haft rygga i typ 10 år men har just gått över till väska (för att jag hittade en Fjällräven som jag inte kunde motstå. Får se hur länge det dröjer innan jag går tillbaka till rygga igen).
 
Jag tycker Fjällrävens retroryggsäckar (Rucksack no 21) är jättesnygga men har ännu inte kostat på mig någon till mig själv. Kånken gillar många andra, men jag tycker de är rätt fula och dessutom oergonomiska.
 
Jag tycker Fjällrävens retroryggsäckar (Rucksack no 21) är jättesnygga men har ännu inte kostat på mig någon till mig själv. Kånken gillar många andra, men jag tycker de är rätt fula och dessutom oergonomiska.

De är verkligen jättefina! Har dock inte köpt någon, för jag gillar väldigt sportiga ryggsäckar (vilket är rätt knäppt för jag är den minst sportiga jag vet)

För många år sedan hittade jag en skitsnygg liten Haglöfs i en modell som var väldigt ovanlig. Jag behövde fråga valpen i affären om vad nån viss tamp på den var till för och när jag gjorde det sa han i dryg ton: "Ja alltså, nu är ju den där en VÄLDIGT AVANCERAD RYGGS..." Han hann dock inte prata klart för jag fräste "JAG TAR DEN!"

Den var dyr som tusan men vad skulle jag göra, var ju tvungen att få tyst på valpen :angel:
 
Jga har använt Osprey i flera år. Olika märken passar olika och dem dyrare har också olika ryggstorlekar så det brukar vara bäst att prova ut vilken som passar en bäst. Kolla snyggheten efter att du hittat ett märke och ryggstorlek som passar dig. Märkena kommer ju i en rad olika modeller och färger även i dem mindre ryggsäckarna så någong snygg borde det ju finnas :) Se till att den har ett bra midjeband bara, man kanske ser lite korkad ut ibland (eller jag gör :D) men dem gånger man har riktigt tungt med böcker i till exempel är det guldvärt att kunna avlasta axlarna och ryggen ordentligt!
 
@Inglorion, jag är också ett fan av Osprey - har tre stycken i olika modeller ocks storlekar - men så värst snygga (som vardagsryggsäckar) tycker jag inte de är :p
 
@hvala

men det finns ju andra märken! som kanske är snyggare. Jag använder min 22 liters varje dag.

det bero ju på färgen också :D jag har sett någon snygg mörklila Osprey jag trånar efter, men just nu får det räcka med EN liten ryggsäck och den ordentliga hiking ryggsäcken. Båda är blåa av någon anledning. Jag får dock ont i axlar och rygg så fort jag har en väska som är fel, så för mig går passformen före någon snygghet (å andra sidan så springer typ ALLA runt med ryggsäck här, definitivt alla från labbet! och det är en överrepresentation av märken så som Osprey, Berghaus och Fjällräven så dem är nog mer i mode än något annat ;) )
 
Ja ni, jag tänkte mig nog mer någonting sånt här:

636summitpackblack2.jpg


Eller såhär!

imagecreate.php


Jag vet inte hur ergonomiskt det skulle vara, men bättre än den Ivanka Trump väskan med smalt axelband som jag envisas med att släpa runt på nu :angel:
 
@Inglorion, jag har som sagt tre olika modeller (Talon, Manta och Raptor) och jag tycker inte någon av dem är så snygg att jag vill gå med dem på stan - oavsett färg. Men de är jättebra att springa, cykla och vandra med.
 
@hvala fast det är väl snarare din smak. Tur för mig att jag struntar i vad andra tycker och har en ryggsäck jag tycker om ;) och jag har väl inte sagt någonstans att TS ska använda Osprey? snarare att hon borde prova ut vad som passar henne och hennes rygg innan hon bestämmer sig. Det är ju liksom svårt för mig att veta vad TS tycker är snyggt innan hon postade sina foton.

Det har ju kommit förslag på ett flertal märken, jag kan ju bara råda om varför jag valt det märke jag valt.
 
Självklart är det min smak jag skriver om @Inglorion. TS efterfrågade just en snygg ryggsäck varför jag tyckte att min åsikt om detta var relevant. Jag bryr mig inte ett hekto om vad du har för ryggsäck faktiskt.
 
Jag har en från Haglöfs. Tight medium.
Köpte den nyligen och har hunnit använda den en heldag på gröna lund och den var snäll mot ryggen.
Jättebekväma axelband.

img_20140708_123157_53bbfc892a6b2241faae0072.jpg


Men det finns ju snyggare väskor :)
 
Jag tycker Fjällrävens retroryggsäckar (Rucksack no 21) är jättesnygga men har ännu inte kostat på mig någon till mig själv. Kånken gillar många andra, men jag tycker de är rätt fula och dessutom oergonomiska.



Kånken började jag använda när jag var femton och sedan ett antal år framöver. Grön, med Fältbiologernas runda tygmärke påsytt över Fjällrävenloggan. Skylta med märken var det sista man ville göra i mina kretsar då, för 35 år sedan. Man sprättade gärna bort loggan från Fjällrävenjackorna också. Lite kul så här i efterhand. Alla visste ju att det var Fjällräven.

Jag följer tråden med intresse, då jag själv behöver en ny vardagsryggsäck.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp