Så där ja, då var det fastslaget att vi drar in livsfarliga bakterier i mängder i våra hem varje dag

:rofl::rofl:

Men det allra värsta är att det finns en hel del människor som också går in med skorna i lägenheten eller huset där man bor. Då kommer alla bakterier att hamna i soffor, sängar, barns munnar och kanske också på tallriken...
Jag kanske är dum i huvudet, men hur ska bakterierna komma från mina skor till min tallrik? Även om jag går in med skorna på? Jag har inte för vana att trampa omkring i skåpen i köket O_o

Undersidan av dina skor är faktiskt smutsigare än en toalettsits.
No shit Sherlock.
 

Jag hoppas verkligen inte att du tog det där på allvar. Det är klart att vi drar in bakterier med skorna men det går inte att sätta likhetstecken mellan det och att man garanterat kommer att bli sjuk.

Sidan i länken är inte trovärdig och det är heller inte den amerikanska sidan där de hämtat uppgifterna. Bra clickbait dock.
 
Jag hoppas verkligen inte att du tog det där på allvar. Det är klart att vi drar in bakterier med skorna men det går inte att sätta likhetstecken mellan det och att man garanterat kommer att bli sjuk.

Sidan i länken är inte trovärdig och det är heller inte den amerikanska sidan där de hämtat uppgifterna. Bra clickbait dock.
Men hur menar du nu? Är inte alla sådana där artiklar sanna? Skulle dom skriva rena lögner? :confused:


:p
 
Jag hoppas verkligen inte att du tog det där på allvar. Det är klart att vi drar in bakterier med skorna men det går inte att sätta likhetstecken mellan det och att man garanterat kommer att bli sjuk.

Sidan i länken är inte trovärdig och det är heller inte den amerikanska sidan där de hämtat uppgifterna. Bra clickbait dock.

Men va? Hur går det att missa vilken vinkling ts hade på sitt inlägg?
 
Men va? Hur går det att missa vilken vinkling ts hade på sitt inlägg?

Jag tyckte helt enkelt att det inte var roligt. Det är tragiskt när tidningarna publicerar sådan där smörja (ja, jag vet att det inte är direkt en kvalitetstidning vi pratar om men de tillhör ju etablerad media i Sverige) eftersom en del tyvärr går på det. Mycket pga okunskap genom bristfällig utbildning (jag undrar ibland om det ens lärs ut källkritik i vissa skolor idag).
 
Jag tyckte helt enkelt att det inte var roligt. Det är tragiskt när tidningarna publicerar sådan där smörja (ja, jag vet att det inte är direkt en kvalitetstidning vi pratar om men de tillhör ju etablerad media i Sverige) eftersom en del tyvärr går på det. Mycket pga okunskap genom bristfällig utbildning (jag undrar ibland om det ens lärs ut källkritik i vissa skolor idag).

Fast det kändes ju ganska självklart att ts inte var allvarlig i detta. Sen är det väl alltid bra att uppmärksamma clickbaits om någon är gravallvarlig, men ts visade inte några tendenser på det. Eller hur? Inte roligt, ok, men ts tyckte uppenbarligen att något roade henom.
 
Fast det kändes ju ganska självklart att ts inte var allvarlig i detta. Sen är det väl alltid bra att uppmärksamma clickbaits om någon är gravallvarlig, men ts visade inte några tendenser på det. Eller hur? Inte roligt, ok, men ts tyckte uppenbarligen att något roade henom.

Så jag får inte svara om jag inte håller med TS? Lite knepigt koncept på ett forum. Plus att det finns garanterat de som sitter och är förfärade över hälsorisken med våra skor pga den där artikeln.

Det är samma personer som tycker att det regelbundna nedfallet av diväteoxid är skrämmande. Och nej, jag raljerar inte över de som saknar kunskap, jag blir som sagt enormt bekymrad över att så väldigt många har en så låg kunskapsnivå och brist på källkritik. Det är inte deras fel utan undervisningen de fått.
 
Så jag får inte svara om jag inte håller med TS? Lite knepigt koncept på ett forum. Plus att det finns garanterat de som sitter och är förfärade över hälsorisken med våra skor pga den där artikeln.

Det är samma personer som tycker att det regelbundna nedfallet av diväteoxid är skrämmande. Och nej, jag raljerar inte över de som saknar kunskap, jag blir som sagt enormt bekymrad över att så väldigt många har en så låg kunskapsnivå och brist på källkritik. Det är inte deras fel utan undervisningen de fått.

Det är din fulla rätt att svara, liksom det är min fulla rätt att ifrågasätta ditt svar till ts. Nåväl, min synpunkt är sagd och jag tycker bara att ditt svar var något nedsättande mot ts. Håller helt klart med om att källkritik är viktigt och att det handlar om en miss i bildningen, men om man är förfärad över denna artikel tror jag faktiskt att man har svårare problem än att inte ha förmågan att vara källkritisk ärligt talat.
 
Jag tycker att det är Expressen som ska ha kritiken. Det är möjligt att det finns studier som går i den riktning artikeln påstår men att bara rewrita vad som verkar vara en skitsajt?
 
Det är din fulla rätt att svara, liksom det är min fulla rätt att ifrågasätta ditt svar till ts. Nåväl, min synpunkt är sagd och jag tycker bara att ditt svar var något nedsättande mot ts. Håller helt klart med om att källkritik är viktigt och att det handlar om en miss i bildningen, men om man är förfärad över denna artikel tror jag faktiskt att man har svårare problem än att inte ha förmågan att vara källkritisk ärligt talat.

Jag delar som sagt inte din åsikt och du har bevisligen en större tilltro till den generella allmänbildningen än vad jag har. Jag vet de som skulle ta den där artikeln på allvar och börja noja över sina skor.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 268
Senast: Saeta
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 678
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Lång text men jag behövde få ur mig det här och det är så många delar som spelar in att det inte gick att få det kortare, lämnar ut mig...
2
Svar
37
· Visningar
5 778
Senast: Qelina
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 107
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp