Så där ja, då var det fastslaget att vi drar in livsfarliga bakterier i mängder i våra hem varje dag

Jag delar som sagt inte din åsikt och du har bevisligen en större tilltro till den generella allmänbildningen än vad jag har. Jag vet de som skulle ta den där artikeln på allvar och börja noja över sina skor.

På vilket sätt har jag ”bevisligen” större tilltro till den generella allmänbildningen än dig? Utgångspunkten var den här tråden och förmågan att kunna tolka ts avsikt, vilket jag tycker att man inte kunde ta miste på. Nu har inte jag läst artikeln men jag hävdar fortfarande att om man nojar över sina skor efter detta ligger problemet på ett djupare plan än källkritiskt tänkande. Kanske i kombination med bristen på källkritik, men för att övergå i katastroftänk på grund av denna artikel tror jag det krävs mer än brist på bildning.
 
för att övergå i katastroftänk på grund av denna artikel tror jag det krävs mer än brist på bildning.

Jag baserar mitt antagande på detta.

Men absolut, jag kan ha fel. Min personliga erfarenhet säger mig att jag inte har det. De jag är bekant med som skulle svälja den där artikeln är inte funktionshindrade på något sätt men har inte vad jag anser vara en rimlig allmänbildning.
 
Jag baserar mitt antagande på detta.

Men absolut, jag kan ha fel. Min personliga erfarenhet säger mig att jag inte har det. De jag är bekant med som skulle svälja den där artikeln är inte funktionshindrade på något sätt men har inte vad jag anser vara en rimlig allmänbildning.

Beviset kommer alltså efter att jag ställde en motfråga om vart jag bevisligen uttryckte att jag hade större tilltro på folks generella allmänbildning? Vi kan båda ha fel, men min personliga erfarenhet säger att jag inte har det.
 
Beviset kommer alltså efter att jag ställde en motfråga om vart jag bevisligen uttryckte att jag hade större tilltro på folks generella allmänbildning? Vi kan båda ha fel, men min personliga erfarenhet säger att jag inte har det.

Du skrev ett inlägg med samma innebörd tidigare. Nöjd med mina referenser från dina svar nu?

Håller helt klart med om att källkritik är viktigt och att det handlar om en miss i bildningen, men om man är förfärad över denna artikel tror jag faktiskt att man har svårare problem än att inte ha förmågan att vara källkritisk ärligt talat.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 654
Senast: Saeta
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 828
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Lång text men jag behövde få ur mig det här och det är så många delar som spelar in att det inte gick att få det kortare, lämnar ut mig...
2
Svar
37
· Visningar
5 801
Senast: Qelina
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 175
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp