Så trött, så trött

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns som om jag snart blir uppsagd från mitt bemanningsjobb. Jag är så galet trött hela tiden och misstänker att chefen märker det. Ja, jag har ett högre tempo än mina kollegor (ganska långsamma med andra ord) trots allt men det ser ju inget vidare ut med någon som hela tiden sitter och nästan somnar. Jag sover/vilar gärna runt 10 timmar, eller, jag lägger mig i tid men sen somnar jag inte. Och det blir en väldigt ond cirkel. Jag behöver min sömn, men jag somnar inte. Veckorna med dagskift är värst, då måste jag ställa klockorna (3 olika) på 04.30 för att hinna. Börjar jobba 06.00. Dricker några koppar kaffe och äter något innan jag ger mig iväg. Fixar en sallad till rasten. Brukar köpa färdiga salladsblandningar och komplettera med lite mer lök, paprika och fetaost/inlagda tomater. Tar med mig dressing i en extraburk. Jag behöver desperat gå ner i vikt men inget händer med vikten. Äter väl för mycket och fel. Orkar liksom inte dra ner mer på maten. Och för detta slit har jag 9,23 € i TIMlön. Det ger en bra bit under 10.000:- efter skatt. Jag betalar knappt skatt eftersom jag har ett barn att försörja.
 

Jag häpnar över hur många som inte verkar förstå varför du är där du är för din dotters skull. ❤️.
Så sant. Mitt liv är i väntläge så länge som dottern behöver mig. Jag kan inte flytta till Sverige med dottern eftersom pappan och dottern säjer nej. Jag älskar min dotter enormt.
 
Jag tycker du ska flytta till Sverige om du vill. Du skriver att dottern är adopterad och behöver trygghet. Vad menar du? Att hon är nyadopterad till ett nytt land? Varför skulle hon inte få trygghet i Sverige?
I Svergie anser man oftast att det är mindre bra att föräldrarna bor i olika kommuner eftersom det ställer till problem för barnen. Här rekomenderar du att @alazzi ska flytta från Tyckland till Sverige och låta dottern hamna i valet mellan mamma i Sverige eller pappa i Tyskland. Jag dottern närmar sig att bli vuxen men hon är det definitivt inte än så var finns barnperspektivet i ditt råd? Jag är den första att önska att alazzi kunde flytta hem till Sverige men att överge sitt barn för det tror jag inte gynnar varken henne eller dottern.
 
Så sant. Mitt liv är i väntläge så länge som dottern behöver mig. Jag kan inte flytta till Sverige med dottern eftersom pappan och dottern säjer nej. Jag älskar min dotter enormt.

Jag förstår dig. Skulle aldrig kunna flytta ifrån mina barn till annat land frivilligt. Men jag hoppas din situation blir bättre så du kan trivas. Vuxna barn är en annan sak, men 16 är inte vuxet.
 
Ja, det är klart. Kommer du från Sthlm? Jag kommer från västkusten. Jag kunde jobba mer om jag ville, men jag avskyr mitt jobb och lever hellre på enbart potatis än att tillbringa mer tid där. Äe glad att jag kan välja bort det dock.

Har du kollat på butiksjobb? Lidl t ex betalar bättre ingångslön än den svindyra ekobutik jag jobbar i. Eller skulle t ex kassajobb vara för tungt med din smärtproblematik? :/
Jag har bott i Stockholm sen jag var 18 år och flyttade pga av studier. Och sen blev jag ju kvar.

Butiksjobb är stressigt och tungt plus att det nästan bara anställs folk på deltid. Man har bara arbete när det är som stressigast. En granne jobbar på Aldi och jag skulle inte palla.
 
Fast det där är väl inte relevant? Eller är det ett vedertaget index?

Jag bor också i Tyskland, i Hamburg, och tjänar förhållandevis bra. Ca 1100 € efter skatt, jobbar deltid, är stf butikschef. MEN jag har inte råd med någonting efter att min och hästens hyra är betald. Om jag går + - noll är jag lycklig. Hade aldrig fixat att bo kvar om inte min sambo betalade större delen av hyran. Kollar regelbundet Hemnet och Blocket inför framtida hemflytt, och för det vi betalar för ett RUM i vårt kollektiv, kan vi hyra t ex ett halvt bostadshus inkl stall på en gård i Sverige.

Tyskland är inte billigt om du inte bor i en liten ort. Kollektivtrafiken är dyr. Löner för "outbildade" är ett skämt. Ev pension ännu värre. Det som är billigt är tobak och alkohol...
Har följt dina trådar länge, hoppas verkligen att det ljusnar för dig. Jag flyttar tillbaka så snart jag kan.
Tobak är väl ändå inte billigt. Ett paket cigg kostar ju mer där än här.
 
Rasten är 10.30 och då äter jag mitt huvudmål. Sallad, fetaost, oliver eller inlagda tomater. En kollega lever på bulgur och det ser så himla trist ut:o men det smakar väl ok. Jag gillar smaken av banan men jag klarar inte konsistenen. Av samma skäl kan jag inte äta kalla kokta ägg.

Skippa fetaosten och dressingen och lägg till en eller två kycklingfiléer så du blir mätt och får i dig protein. Ät mellanmål på rasterna,t. ex. keso och en frukt. På kvällen kan du köra kallskuret för att minimera lagning, ex.vis gravad lax, keso, nykokt ägg och sallad.
 
Sov uselt i natt. Det dröjde ända in på småtimmarna innan jag somnade och sen ska jag upp 04.30. Eftersom jag sitter stilla på jobbet så nickar jag till. Hemskt obehagligt faktiskt.

Nu ökar jag i vikt. Tyvärr lyckas jag inte ens sluta öka.
 
@alazzi usch tycker hela din situation är så miserabel. Du har ju fastnat i Tyskland pga tidigare relation och varit länge i den relationen utan arbete/utbildning, och sen vid separation blir du satt i detta läge dvs du har inte partner som drar in inkomsten, utan bara måste ta de jobb som erbjuds/går att hitta osv.

Oerhört tragiskt och jobbigt på alla sätt IOM det gemensamma barnet som gör att precis som du säger det inte är så lätt att ”bara flytta hem”.

Du får ju inte jobb bara sådär i Sverige heller .

Jobbigt läge och jag önskar ingen det.
 
@alazzi usch tycker hela din situation är så miserabel. Du har ju fastnat i Tyskland pga tidigare relation och varit länge i den relationen utan arbete/utbildning, och sen vid separation blir du satt i detta läge dvs du har inte partner som drar in inkomsten, utan bara måste ta de jobb som erbjuds/går att hitta osv.

Oerhört tragiskt och jobbigt på alla sätt IOM det gemensamma barnet som gör att precis som du säger det inte är så lätt att ”bara flytta hem”.

Du får ju inte jobb bara sådär i Sverige heller .

Jobbigt läge och jag önskar ingen det.
Tack! Ja, jag sitter fast och jag har gjort en del dåliga val. Jag valde att följa med min man till Tyskland. Han hade flyttat oavsett vad jag sa, och som nybliven mamma så jag tyckte att det var det minst dåliga valet. Jag hade fel. Så nu är jag i en svår situation med 10 års arbetsliv kvar innan pension.
 
Tack! Ja, jag sitter fast och jag har gjort en del dåliga val. Jag valde att följa med min man till Tyskland. Han hade flyttat oavsett vad jag sa, och som nybliven mamma så jag tyckte att det var det minst dåliga valet. Jag hade fel. Så nu är jag i en svår situation med 10 års arbetsliv kvar innan pension.

Jag har ingen koll på detaljer i ditt liv osv men jag trodde du flyttade till Tyskland pga studier och blev kvar där och träffade make och sen adopterade dotter osv. Din fd make trodde jag var Tysk och etablerad i Tyskland .

Strunt samma - jag tycker som sagt din tillvaro är totalt miserabel och önskar ingen det läge du befinner dig i :(
 
Jag har ingen koll på detaljer i ditt liv osv men jag trodde du flyttade till Tyskland pga studier och blev kvar där och träffade make och sen adopterade dotter osv. Din fd make trodde jag var Tysk och etablerad i Tyskland .

Strunt samma - jag tycker som sagt din tillvaro är totalt miserabel och önskar ingen det läge du befinner dig i :(
Mitt ex är finne men vi träffades i Stockholm. Sen jobbade han i Schweiz 4,5 år och jag långpendlade tack vare mitt schema med 10 dagars ledighet och 11 dagars jobb i ett svep. Mycket slitigt. Men jag ställde upp. Sov någon timme på jobbet för att sen åka ut till Arlanda och morgonflyget till Basel.

Exet var tvungen att ha jobb i Sverige pga av adoptionen och han slutade sitt jobb i Basel och flyttade hem. Sen fick han inget vettigt jobb i Sverige pga av att bl.a. Ericsson sa upp mängder av IT-folk just då så han började söka jobb brett.
 
Mitt ex är finne men vi träffades i Stockholm. Sen jobbade han i Schweiz 4,5 år och jag långpendlade tack vare mitt schema med 10 dagars ledighet och 11 dagars jobb i ett svep. Mycket slitigt. Men jag ställde upp. Sov någon timme på jobbet för att sen åka ut till Arlanda och morgonflyget till Basel.

Exet var tvungen att ha jobb i Sverige pga av adoptionen och han slutade sitt jobb i Basel och flyttade hem. Sen fick han inget vettigt jobb i Sverige pga av att bl.a. Ericsson sa upp mängder av IT-folk just då så han började söka jobb brett.

Oj . Vad snett man kan få det utifrån sociala media - tack att du orkade förklara den felaktiga bilden jag fått under åren du skrivit i olika forum !

Som sagt - tycker du har det helt miserabelt utifrån vad du delar på nätet :( Vet inget ” peppigt ” annat än att säga att jag verkligen mår dåligt att läsa hur du har det och känner med dig utifrån situationen du befinner dig i .
Jag önskar verkligen att du får må bättre :(
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp