Bukefalos 28 år!

sadel fundering..

F

fossig

Lånade hem en M&N idag. Tyckte att den satt ok, förutom att den lättade bak när jag ställde mig i stigbyglarna... Är den för bred då eller vad? :confused:
Den gick även att lyfta lite därbak när jag stog på marken.
Annars var det en skön sadel.. Men den kändes lite konstigt med stora knäklossar, men det är väl kanske sånt man vänjer sig vid..?
Hur ska jag hitta en sadel som passar? snart blir jag galen!
:bump:
 
att den glappar bak tyder ju på att den är för lågt byggd för din häst och om du rider med den sadeln så kommer den bakre delen av sadeln alltid lätta när du rider lätt och hästen kommer störas av det. Ibland kan det hjälpas med en omstoppning och om sadeln är ny så passar ju modellen helt enkelt inte. :smirk: Ta ut en sadelutprovare det är det bästa, så mycket pinaler att hålla reda på och vem som helst kan inte se att en sadel passar! lycka till!

/Bella- som efter en tids letande tappade tålamodet och beställde en ny kieffer sadel som bommen värms efter hästen! :love:
 
jo jag vet att jag bara måste få hir en sadelutprovare.. men dom som är närmast är 15 mil bort, och åker inte så ofta hit (skellefteå), Om bara min häst ville gå in i transporten.. fast vi jobbar på det, men innan dess så kommer jag att vara vild och galen! Köper inte sadeln jag lånade hem, försöker få hit en "provare" istället, så det blir rätt från början.. Sadeldjungeln kan göra en galen!

:)
 
kieffersadel med bom som formas efter hästen?! :eek:
aldrig hört talas om det.
var hittade du den? pris? hemsida?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 369
Senast: Jamtland
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 818
Senast: lillamy73
·
Kropp & Själ För ett tag sedan gick jag till en optiker då jag tyckte att jag behövde anstränga ögonen såpass att de kändes trötta. Jag tänkte väl...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 582
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 824
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp