Sadelkammarinspo

Tikket

Trådstartare
Ska flytta och därmed flyttar ju också mina hästar. Fått reda på att jag måste inreda en hel sadelkammare själv.
Sitter med noll inspiration och ingen aning om hur jag ska hitta praktiska lösningar till allt.

Kan ni inte visa bilder på era sadelkammare och hur ni har löst förvaring?
Var ska man ha alla miljoner flaskor? Spray, schampo, liniment etc etc... Alla benlindor, schabrak och för att inte tala om täcken och benskydd?

Bilder och tips tack!
 
Men vad roligt! Jag älskar att ha korgar och krokar med saker överallt :P Garderober och hyllor, och hängare och en massa bilder och tavlor överallt! Kan dock inte visa någon bild, för faktum är att jag är i ungefär samma situation som du och håller på att inreda en sadelkammare :D
 
Byxhängare till schabrak.
Raka rader med likadana hängare. Småprylar dolda bakom garderobsdörrar eller i prydliga lådor/korgar.
Helst allt inuti garderober/skåp.

Min drömsadelkammare ser typ ut som ett Kvänumkök :p.
 
jag hade velat ha ett köksskåp från ikea. Ett sådan där lådorna sitter fast i dörren och åker med t n'r du öppnar. På så sett ser man även det som är längst in. Hade varit perfekt till flaskor och putsgrejer.

Har man en stor sadelkammare så blir det lätt döyta i mitten. Har sett sadelkammare där de har pelare i mitten med sadlar på och skåp längst väggarna.

Hade oxå velat ha rinnande varm,vatten inne i sadelkammaren.
 
Jag vill ha stängda garderober. Att visa upp alla saker blir fort rörigt men ffa så blir det dammigt, blekt och det är stor risk att möss kommer in och förstör.

Jag har stora garderober från Jysk till alla textilier, alla flaskor finns i ett mindre antikt skåp som jag målat om.

Har också en stor skön skinnfåtölj, bra att ha något att sitta i.
 
Någon här på Buke visade upp en så fantastisk sadelkammare i någon bildtråd, men nu kan jag för mitt liv inte komma på vem eller var :(

Det jag i alla fall fastnade mest för var i alla all att det var expedit/kallaxhyllor från ikea som bord/avlastningsyta i mitten. Då undviker man ju den där döytan som @landet nämner och får samtidigt till en bra förvaring. Gick och skaffade en sån hylla själv att ha som foderbord och med fötter på blir det perfekt höjd att skära morötter ovanpå samtidigt som det blir jättebra att ha morötterna i ett utav facken och lite mineraler och dyl. i de andra. Hade jag haft eget stall hade jag haft sådana överallt :love::p
 
jag har klottrat lite i paint :) men i inaccorderings stall så är det ju bra med en helt egen hörna där man får plats med allt, tänker mig ett högt och smalt skåp för att hänga schabrak, stövlar och sånt, sen en hurts för att ha sprayer, skydd lindor mediciner osv. och över det sadelhängare. inne täcken och rena utetäcken kan man ju ha på en gemensam öppen hylla i sadelkammaren och smutsiga/de som används på hängare utanför boxarna.
bild ^_^
 
Åh vad kul!
Jag hade som flera redan sagt också velat ha ett skåp man kan dra ut så att ingenting hamnar "längst in". Byxhängare till schabrak och sen ett torkrum/torkskåp med täckeshängare där blöta täcken hängs upp!

Tycker oftast det är rörigt i sadelkammare och gillar när det finns mycket skåp/lådor och smarta förvaringslösningar :)

Här kommer lite inspobilder
IMG_7584.jpg

121392.png

IMG_7571.jpg

maddie
 
Åh vad kul!
Jag hade som flera redan sagt också velat ha ett skåp man kan dra ut så att ingenting hamnar "längst in". Byxhängare till schabrak och sen ett torkrum/torkskåp med täckeshängare där blöta täcken hängs upp!

Tycker oftast det är rörigt i sadelkammare och gillar när det finns mycket skåp/lådor och smarta förvaringslösningar :)

Här kommer lite inspobilder

Men bra, nu ser ju min sadelkammare ut som rena svinstian :( Jag som var så nöjd tidigare idag..
 
En sak som kan vara bra att tänka på är vad som skall förvaras i skåpen. Är det meningen att "allt" skall in i skåpet, dvs även blöta och skitiga benskydd, mockningsskorna osv? I så fall rekommenderar jag att man sätter ett galler av något slag i botten av skåpet (skåp på små ben) så att allt sådant kan stå i botten och grus och sådant faller ner och är lätt att sopa ut. Det ger bra ventilation i skåpet också.

Vill man inte ha in de grejerna i skåpet så satsa på skohylla med plats för både skor och stövlar och en låda för benskydd under skåpet. Den lådan är sen lätt att ta ut och tömma på grus då och då.
 
Haha! Sorry :( Som plåster på såren kan jag intyga att dessa bilder inte har något att göra med min eventuella sadelkammare och om jag hade haft en egen hade den antagligen inte lyckats vara så stilig :D
Det har du rätt i, för oss hästmänniskor är hästens välbefinnande viktigast, sadelkammaren är bara ett utrymme där vi stuvar in allt :cool:
 

Liknande trådar

Anläggning Håller på att göra om i stallet och behöver lite inspiration. Hur förvarar ni era täcken? Gärna andra smarta tips på bra förvaring som...
2
Svar
20
· Visningar
5 922
Senast: Nenne45
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag vet knappt var jag ska ta vägen. Det känns så fruktansvärt motigt och energisänkande på alla plan nu, så jag vill bara fly nånstans...
Svar
2
· Visningar
1 016
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 287
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Min sambo och jag ska skaffa hund! :D Det blir en vuxen hund. Förstagångshund för oss båda. Håller på och läser som en tok på internet...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 669
Senast: kolfinnur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp