Sadelutprovning med begagnade billigare sadlar

Unique

Trådstartare
Jag behöver köpa en ny sadel till min häst men hobbyrider lite då och då bara så jag hade tänkt mig en sadel i 3000kronors prisklassen. Jag själv är inte duktig på att se hur sadeln passar så jag vill ta hjälp av en sadelutprovare. Problemet är att sadelutprovarna här där jag bor har bara dyrare begagnade sadlar (över 8000). Är det någon som har något tips på hur jag kan ta hjälp av en sadelutprovare och kunna köpa en sadel i den prisklass jag har tänkt mig?
 
Jag behöver köpa en ny sadel till min häst men hobbyrider lite då och då bara så jag hade tänkt mig en sadel i 3000kronors prisklassen. Jag själv är inte duktig på att se hur sadeln passar så jag vill ta hjälp av en sadelutprovare. Problemet är att sadelutprovarna här där jag bor har bara dyrare begagnade sadlar (över 8000). Är det någon som har något tips på hur jag kan ta hjälp av en sadelutprovare och kunna köpa en sadel i den prisklass jag har tänkt mig?

Samla på dig lånesadlar som kan tänkas passa utifrån vidd och ryggform och ta ut en utprovare som är villig att ta betalt för bara utprovning och körning, utan försäljning?
 
Samla på dig lånesadlar som kan tänkas passa utifrån vidd och ryggform och ta ut en utprovare som är villig att ta betalt för bara utprovning och körning, utan försäljning?
Varifrån kan jag låna sadlar? Man kan ju fråga säljare om att få prova sadeln innan köp men kanske inte så många
 
Eller prova sadlarna som en sadelutprovare har och sen hittar du en begagnad billigare sadel själv av samma märke och storlek?
 
Jag behöver köpa en ny sadel till min häst men hobbyrider lite då och då bara så jag hade tänkt mig en sadel i 3000kronors prisklassen. Jag själv är inte duktig på att se hur sadeln passar så jag vill ta hjälp av en sadelutprovare. Problemet är att sadelutprovarna här där jag bor har bara dyrare begagnade sadlar (över 8000). Är det någon som har något tips på hur jag kan ta hjälp av en sadelutprovare och kunna köpa en sadel i den prisklass jag har tänkt mig?
Skulle det fungera med en barbackasadel eller bomlös sadel? Om du ändå bara rider "då och då"?
 

Liknande trådar

Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Sorgsen
·
Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
927
Senast: Twihard
·
IT & mobiler Hjälp :-) Jag skulle behöva en laptop eller surfplatta bara för att kunna ta med mig på resor och streama film eller serier. Den ska...
Svar
7
· Visningar
538
Senast: KesoNeso
·
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
960
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp