Bukefalos 28 år!

Sadelutprovning

Hallengren

Trådstartare
Hej! Då jag nyligen snöat in på western och funderar på det här med sadlar, finns det sadelutprovare i eller i närheten av Skåne? De jag lyckats hitta via google är bara i Sthlmstrakten... Då jag bara använt mig av engelska sadlar tidigare är detta inte så lätt och jag vill ju inte köpa något som skadar ryggen! Har förövrigt en Nordsvensk Brukshäst som eventuellt ska få en ny sadel ;)
 
Det är inte aktuellt just i dagsläget så det beror lite på hur mycket jag hinner spara ihop ;) Men inte allt för dyrt, gärna begagnat. Jag kan tänka mig att köra i hela Skåne och upp mot Gbg när det är dags i så fall. Ja och Halland/Småland går ju också bra. Bara lite nyfiken på var det finns hjälp när man skulle begöva det. Utprovare till eng sadlar finns det ju nästan i överflöd :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
895
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 595
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
971
Senast: ufot
·
Utrustning För det första: Jag har väldigt dålig koll på sadelinpassning själv. Har enbart ridit på ridskola och köpte min första häst från...
2
Svar
28
· Visningar
3 713
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp