Säkerhet+hästar=?jobb

M

Midi

Jag har gått en utbildning på 2 år där jag blir säkerhetschef. Mitt i utbildningen kom det fram att det egentligen är hästar jag vill arbeta med.. *klart man kommer på det då*. Jag har iaf bestämt mig för att slutföra utbildningen till säkerhetschef och tar examen i sommar.
Nu undrar jag dock om ni vet jobb där man kan blanda säkerhet och hästar?? Mina säkerhetskunskaper är ganska stora med mycket analyser, brandskydd,kris o katastrofhantering m.m
Mina hästkunskaper sträcker sig till att jag arbetat i tävlingsstall.

Så vad finns det? Eller förslag på eget företag..Spelar ingen roll. Göra analyser på stall/Ladugårdar?

Brainstormning tack :)
 
Sv: Säkerhet+hästar=?jobb

Kan du inte starta eget och erbjuda stall-säkerhetslösningar? Båda vid nybygge och om man vill gå igenom sitt stall? Kan tänka mig att störra stall kan vara intresserade och kanske speciellt ridskolor.

Lycka till! :bump:

/Maria
 
Sv: Säkerhet+hästar=?jobb

krambanan skrev:
Kan du inte starta eget och erbjuda stall-säkerhetslösningar? Båda vid nybygge och om man vill gå igenom sitt stall? Kan tänka mig att störra stall kan vara intresserade och kanske speciellt ridskolor.

Det tycker jag också låter som en bra idé. Det måste väl finnas många större anläggningar - ridskolor, försäljningsstall och tävlingsstall - som skulle vara intresserade av en sån tjänst?
 
Sv: Säkerhet+hästar=?jobb

Du måste vara som klippt och skuren för att åka ut i stallarna och kolla att folk som gått "säker hästverksamhet" hos Agria uppfyller kraven för att få bli godkända....eller också kan du kanske bli lärare på deras kurser.:idea: :idea: :idea:
 
Sv: Säkerhet+hästar=?jobb

Mariell skrev:
Det tycker jag också låter som en bra idé. Det måste väl finnas många större anläggningar - ridskolor, försäljningsstall och tävlingsstall - som skulle vara intresserade av en sån tjänst?

Bra idé, o kanske samarbeta med ngt försäkringsbolag?
 
Sv: Säkerhet+hästar=?jobb

Du har ju jättemånga möjligheter! Så du ska ju absolut slutföra din utbildning. Det du kan göra är att kontakta Svenska Ridsportförbundet, dom kanske kan lotsa in dig på något projekt eller nåt. Eller som de tidigare sagts att du kan starta en konsultfirma och åka runt till stallar och kolla säkerheten.
Har rättså nyligen gått Ridsportsförbundets VULK-kurs där man bland annat pratar mycket om säkerhet, så det finns nog stor potential i den branchen!

Lycka till, och hoppas du hittar något där du kan ha användning av din utbilding!

:bump:
 
Sv: Säkerhet+hästar=?jobb

Tack :) Jag har kontaktat Ridsportförbundet, vi får se va de säger :bump:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Skulle behöva lite input och hjälp att tänka och då är ju Buke absolut bästa platsen! Gammal medlem, anonymt konto just nu. Är 30+ och...
2
Svar
37
· Visningar
3 489
Senast: DarkInNight
·
Kropp & Själ Såhär nåt år efter att jag fyllt 30 så verkar jag ha hamnat i den berömda trettioårskrisen och funderar mycket över vad jag vill göra...
Svar
18
· Visningar
1 778
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb man vill bli när man blir stor? Hur visste ni vad ni ville bli? Vad ni skulle läsa till? Vad ni skulle söka er efter? Jag ligger hemma...
Svar
6
· Visningar
984
Senast: Snubbelfot
·
Skola & Jobb Jag har lite ångest för hur jag ska göra och tänka. Jag står med en fot på var sida och vet inte vad som är smartast att göra. I juni...
2
Svar
21
· Visningar
2 176
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp