Bukefalos 28 år!

SAHF sponsrar Distans-SM!

Cleese

Trådstartare
Hej!
Ville bara berätta att SAHF kommer att sponsra Distans-SM, bade med premie till segraren (5000kr) och till uppfödare av bäst placerade svenskfödda arab. (2000kr)
Härligt att vi far sponsring, eller hur? Det märks att det blivit fler och fler distansryttare gar med i föreningen och paverkar! Kul ocksa att uppfödarna far uppmärksamhet - de ger oss förutsättningarna med friska individer som haller för utmaningarna!
(..och det glädjer mig att distansen är pa god väg att ga om även fälttävlan i FEI-grenarna och strax ligga pa andra plats inom FEIs ridsportgrenar!)

Vi ses pa SM! (Jag kommer dit och fotograferar och hejar)

//Monika
(som just nu är i Warzsawa för att titta pa var Hedonizt som startar sitt livs andra löp pa lördag!! Heja heja!)
 
Sv: SAHF sponsrar Distans-SM!

Jag tycker det är jättekul att SAHF börjar (?) ta på allvar hur viktig distanssporten är för att marknadsföra de Arabiska Fullbloden. Stor del av den "crediten" ska nog gå till dig Cleese :bow:. Jag är själv så ny som suppleant i styrelsen att jag hittills inte hunnit åstadkomma något, men kommer givetvis att jobba för allt som kan ge uppmärksamhet åt de Arabiska Fullblod som används inom ridsporten i allmänhet - och distansen i synnerhet. Eftersom jag anser att vi måste visa hur fantastiska vår underbara hästar faktiskt är. Självklart är det även viktigt att belöna uppfödarna, uppmärksamheten är nog viktigare än pengarna. Men ingen tackar väl nej till ett bidrag, hur litet det än är.
/Anne
 
Sv: SAHF sponsrar Distans-SM!

Vänta du! Du kanske själv får den del av kakan en vacker dag!;)
 
Sv: SAHF sponsrar Distans-SM!

DIN del så klart! Vad är det med mej? Fingrarna bara sugs fast på vissa tangenter!
 
Sv: SAHF sponsrar Distans-SM!

SAHF har sponsrat distansen tidigare också, men inte så aktivt och inte så mycket. Jag är personligen jätteglad att uppfödarna börjat synas mer - det har varit så självklart inom trav och galopp, men inom distansen har de inte synts till. Kul också på Dackeritten senast där även tränarna uppmärksammades av speakern. (Det blir ju vanligare och vanligare att ryttare tävlar hästar de inte själva har tränat och då är det ju inte mer än rätt att även den som gjort jobbet innan blir uppmärksammad.) Överhuvudtaget har ridgrenarna fått mer uppis både inom föreningen och i media totalt. Det händer inte av sig sjävl utan beror givetvis på att fler och fler distansare och andra ryttare är medlemmar och pushar för sina intressen samt hjälper till att sprida info om araben (och sporten) på många olika sätt. Det är så himla kul att se att det faktiskt rör på sig, att vi syns och hörs och att arabens status är på kraftig uppgång igen.

Sedan är jag naturligtvis också jätteglad att föreningen har fått in en distansfrälst till i styrelsen! Dessutom har Michael lovat att testa en ritt innan året är slut. Troxelhjälmen är redan inköpt, så vi blir kanske till och med tre distansare vad det lider!!!

Hoppas nu vi får riktigt många startande på SM!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp