Saker att bygga hinder av

T

tivo0li

Ska hoppa på tisdag men problemet är att det bara går att bygga ETT hinder, för det finns 4 hinderstöd, men ett utav dom är trasiga. finns inga "sockerbitar" heller. någon som har något tips?
 
Sv: Saker att bygga hinder av

hinkar eller fodertunnor går att använda.. lika så spån/torvbalar (oöppnade då) och en halmbal kanske (beror iofs på storleken) små ensilagebalar?
orkar ni så kan ni stapla upp ved.. har ni lastpallar kan ni använda dom och bygga med, till cavalettis går det bra med vanliga vedträn, och ja, när ni har tre hinderstolpar så sätt opp ett hinder och så använder ni bommen på den som stöd åt hinder nr 2, då dom står i 90 graders vinkel, då kan man hoppa åttvolt väldigt bra..
till bommar kan man använda de flesta pinnar och slanor som finns, men tänk på att t.ex björkslanor bara håller en säsong.. och var noga med att såga bort alla utstickande småkvitar och linda hästens ben..

*van med att inprovisera efter att ha lekt häst otaliga somrar ute i stugan och letat hindermaterial åt polarens ponny där det knappt fanns något*
 
Sv: Saker att bygga hinder av

Jag har inte ett enda riktigt hinderstöd men kan ändå fixa tre räcken, hemligheten är stolar.
Jag har iof fyra sockerbitar också men om man räknar bort dem så stämmer det ovan.
Och som beastibabe sa diverse bommar, slanor duger att hoppa över.
 
Sv: Saker att bygga hinder av

hjälmar e bra för små stöd :smirk:
 
Sv: Saker att bygga hinder av

Vi körde hinkar, medens banan höll på å byggdes. Men när vi hoppar vår "egen terräng" bana så är det stockar :D
 
Sv: Saker att bygga hinder av

Vi har fått tunnor som vi använder till hinderstöd samt större dunkar.
 
Sv: Saker att bygga hinder av

Det är bara att se sig omkring :)
Ryktlådor, hinkar, vattenkar, torvbalar, spånbalar, höbalar, små vedtravar, stora stenar, bildäck, stolar etc. fungerar bra som hinderstöd.
Grenar, kvastskaft, brädor etc. blir fina bommar.
Itusågade tunnor, spån-, torv- och höbalar, konor på rad, stockar etc. fungerar fint att ha som murar och liknande.
Dessutom jättebra träning att hoppa smala och läskiga hinder när man inte har "riktiga" grejer :)
 
Sv: Saker att bygga hinder av

Däck , sågbockar , fodertunnor , Hinkar , stubbar , Stenar , tegelstenar , kartonger(med saker i så att dom inte flyger sin kos) , hö/halmbalar , Tunnor , skåp . Ja MYCKET. låt fantasin flöda. Fast fantasin har också gränser ... :angel:
 
Sv: Saker att bygga hinder av

Däck går ju oxå att använda, halmbalar, stenar, pallar....
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har något bra tips på hur man bygger hinderstöd eller "sockerbitar"?
Svar
7
· Visningar
524
Senast: Bison
·
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 378
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
11 973
Senast: Mineur
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
906
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp